۱۴۰۳.۰۶.۲۶

در ادامه نشست‌های تخصصی جشنواره «اتقان» در حوزه هنری؛ نشست تخصصی «عصر شعر اتقان» با حضور جمعی از اساتید شعر و ادب و شاعران شرکت کنندگان در جشنواره اتقان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ نشست تخصصی «عصر شعر اتقان» یکی از ویژه برنامه‌های نخستین جشنواره فرهنگی هنری اتقان عصر دیروز در سالن «سلمان هراتی» حوزه هنری با حضور و شعرخوانی کاظم رستمی، فاطمه نانی‌زاد، حسن جمشیدی، ندا نوروزی، حسن خسروی‌وقار، رضا احسان‌پور، میثم داودی و علی سلیمانی برگزار شد.

کار سخت انتخاب

«فاطمه نانی زاد» یکی از داوران بخش شعر جشنواره اتقان در این نشست تخصصی با بیان اینکه استقبال شور انگیز شاعران از این بخش جشنواره باعث قوت قلب بود گفت: انصافا کار انتخاب خیلی سخت بود. گاهی ما مجبور بودیم از بین شعرهایی که به جشنواره ارسال شده بود یک شعر را با فاصله میلی‌متری از شعرهای دیگر انتخاب کنیم و به‌عنوان شعر برتر رای بدهیم و اینطوری یک شعرخوب به اجبار از دور خارج می‌شد و این واقعا کار سختی بود اما بالاخره باید به یک نتیجه می رسیدیم.

سلامت روان با کار

این داور بخش شعر اتقان اضافه کرد: کار کردن نه فقط وجه معیشت را تامین کند بلکه صرف مشغول بودن، در سلامت روان فرد تاثیر مستقیم دارد. وقتی انسان در فراز و فرودهایی که در زندگی با آن دست به گریبان است دچار گره‌های ذهنی و چالش روانی می‌شود پرداختن به یک فعالیت فیزیکی که ما آن را کار می‌نامیم؛ او را از این بن بست خارج می‌کند و در سلامت روان خیلی تاثیر گذار است. اگر سلامت روان تامین نباشد سلامت جسم هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

کار موضوعی انسانی

«کاظم رستمی» دبیر بخش شعر اتقان نیز در این نشست گفت: شاید در نگاه اول به نظر برسد که موضوعی مثل کار موضوع سختی باشد اما اگر اندکی دقت کنیم می‌بینیم کار یک موضوع انسانی است و با عواطف انسانی گره خورده است و این قضیه بعد از شنیدن شعرها خودش را نشان می‌دهد.

احیای نان حلال در آوردن

وی افزود: نکته قابل توجه اینکه بیشتر از سوی جوان‌ها از این جشنواره استقبال شده بود و می‌بینیم خیلی موضوعات است که بشود کار فرهنگی کرد. شعری که در این جشنواره برگزیده شود ان شاءالله تبدیل به نماهنگ می‌شود و امیدواریم که این رویداد ادامه داشته باشد. چون این چیزهایی است که از فرهنگ ما دور نیست. تا بتوانیم در آوردن نان حلال و نان بازو خوردن را مجدد احیا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha