۱۴۰۳.۰۶.۲۴

مدرسه معماری ایرانی دوره «دستور زبان و لهجه‌های محلی در معماری ایران» برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، دوره «دستور زبان و لهجه‌های محلی در معماری ایران» با حضور  دکتر سیدامیر حسینی چهارشنبه ۱۱ مهرماه ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

معماری ایرانی هم چون زبان فارسی ضمن پایداری و تداوم در الگوهای فضایی و شکلی، دارای تفاوت های محلی (لهجه‌های محلی) و تحولات زمانی است. برخی الگوهای فضایی ضمن استمرار تاریخی، اوج و فرودهایی داشته‌اند و در طول زمان ضمن استمرار دستخوش تغییر و تحولاتی شده‌اند. برخی الگوهای شکلی و فضایی در میان اهالی برخی شهرها مطلوب‌تر و برخی کمتر استفاده شده‌اند. اگر به واقع معماری ایرانی هم چون زبان فارسی انسجام و یکپارچگی داشته باشد. باید بتوان از دستور زبان معماری ایرانی نیز سخن گفت.

سید امیر حسینی، در تز دکتری خود با مطالعه خانه‌های تاریخی سه شهر کاشان، یزد و اصفهان، یک دستور زبان برای معماری ایرانی پیشنهاد کرده است. این دستور زبان به کمک دو نظریه تحلیلی دستور زبان شکل shape grammar و نحو فضا space syntax نوشته شده است. در این کارگاه یک روزه با دستور زبان معماری ایرانی آشنا خواهیم شد و سپس نگاهی به لهجه های محلی معماری ایران خواهیم داشت.

در این کارگاه یک روزه شرکت‌کنندگان  با دستور زبان معماری ایرانی آشنا خواهند شدو سپس نگاهی به لهجه های محلی معماری ایران خواهند داشت.

برگزاری دوره «دستور زبان و لهجه‌های محلی در معماری ایران»

✍🏼محتوای این دوره شامل:

●آشنایی با نظریات مرتبط با معماری ایرانی

●آشنایی با روش های مدل سازی سازمان فضایی و ساختار شکلی معماری

●معرفی دستور زبان معماری ایران (با تمرکز بر خانه های فلات مرکزی)

●تحلیل لهجه های محلی معماری ایرانی

لازم به ذکر است، شهریه این دوره : ۳۰۰هزارتومان است و علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۴۸۴۰۰۶-۰۲۱ ارتباط برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha