۱۴۰۳.۰۶.۱۸

با اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به بیست‌ونهمین جشنوارۀ تئاتر استان تهران، بررسی آثار این رویداد هنری در حوزه هنری آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، آثار بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر استان تهران که به پیشنهاد و حمایت‌های مرکز فعالیت‌های ترویجی امید به این رویداد اضافه شده است، توسط میثم یوسفی، امین اکبری نسب و فرزاد عباسی در حال بررسی و ارزیابی است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده در نخستین روز از انتخاب آثار بخش کودک و نوجوان بیست‌ونهمین جشنوارۀ تئاتر استان تهران، میثم یوسفی، امین اکبری نسب و فرزاد عباسی به بررسی و ارزیابی ۸ نمایش پرداختند. در اولین روز داوری نمایش‌های بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر استان تهران، «چیکوپیکو در سرزمین مرجان‌ها» به کارگردانی احمد خسروی، «کودکی عزیز» کاری از مریم جلیلی، «مینا و یوز» به کارگردانی کیوان رضایی راد، «کامپی‌ها» کاری از  محسن زارع یزدی، «من شنگول و منگول نیستم» به کارگردانی مجتبی خمسه، «موش و پیشی» کاری از رومیا عزیزی، «یک جنگل آتیش» به کارگردانی حمیدرضا نعیم حسنی و «حسنی مهندس می‌شود» کاری از حمید سلمانی اجرا شدند.

سجاد عباسی مدیر مرکز فعالیت‌های ترویجی امید درباره بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران گفت: حدود ۴۰ گروه متقاضی برای شرکت در این جشنواره درخواست داده‌اند، که آثار ارسال شده به این جشنواره در مدت زمان ۴ روز بازبینی و پایش می‌شود و در نهایت، پس از انتخاب آثار، نمایش‌های برگزیده در آبان‌ماه برای اجرای عموم به روی صحنه خواهند رفت.»

براساس جدول اجراها، در دومین روز داوری آثار که مصادف با ۱۹ شهریورماه خواهد بود ۹ نمایش‌ «میمونهای زرنگ و کامی بازیگوش» به کارگردانی داریوش هاشمی، «خشمالو» کاری از مژگان مهدوی، «کتابخورها» به کارگردانی اسماعیل رحیمی سروش، «روبان نارنجی‌ها» به کارگردانی سجاد آقابابایی، «پری» کاری از زرین تاج جنگلی، «مهمان تالاب» به کارگردانی علی خوش گفتار و حبیبه عبداللهی، «گروفالو» به کارگردانی آرش شریف زاده، «ابرک و بادبادک» کاری از فرزانه دلیر و «بزبز قندی» روح الله اسفندیار بررسی می‌شوند.

همچنین در سومین روز داوری آثار بخش کودک و نوجوان ۵ اثر نمایشی و ۴ فیلم بررسی خواهد شد.در روز ۲۰ شهریورماه نمایش‌های «سفیدبرفی و هفت جنگلی» به کارگردانی امید انصاری، «پیشنهاد پاک کن» کاری از شاهین گلکار و تینا عبداللهی، «علیمردان» به کارگردانی زهره ایزانلو، «روح پدربزرگ» به کارگردانی حمیدرضا نفری و «دختران افسانه‌های ایرانی» به کارگردانی سمیه آباده اجرا می‌شود. همچنین در این روز، فیلم‌های «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی مهتاب گلکار، «قصه بازار» به کارگردانی مرجان خورسند، «اعتیاد» به کارگردانی نازالی مرادخانی، «ماه پیشونی» به کارگردانی فرهاد بابایی ارزیابی می‌شود.

در روز ۲۱ شهریورماه نیز ۱۲ فیلم «سلف سرویس» به کارگردانی محمدرضا غریب زاده، «جایزه» به کارگردانی محمد طالبی، «استخوان ماهی جادویی» به کارگردانی احسان مجیدی، «دنیای صدرنگ» به کارگردانی حمیدرضا حسینعلی، «مرغ نوک طلا» به کارگردانی حامد بدخشی، «سفر به دنیای کدکدی متاورس» به کارگردانی رضوان کرباسی، «فانتزی نامه» به کارگردانی محمدرضا چاپاریان، «در جادویی» به کارگردانی سجاد بهره‌مند، «پهلوان کچل» کاری از سحر پورفرج، «داستان جنگل» به کارگردانی بهاره کرمی، «سوزن جادویی» به کارگردانی عباس فرستوده و «جنگل پرماجرا» کاری از میثم صانع از سوی هیئت داوری، بررسی خواهند شد.

گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شهریور تا آبان ۱۴۰۳ در بخش‌های ایثار، نهال، تئاتر خیابانی؛ لبخند، تئاتر کودک و نوجوان و نمایشنامه نویسی به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha