۱۴۰۳.۰۶.۱۸

شانزدهمین جلسه از گردهمی هفتگی طنزآمیز، روز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، شانزدهمین جلسه از  گردهمی هفتگی طنزآمیز، روز  دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ به همت دفتر طنز و گردانندگی اسماعیل امینی در سالن ۴۰۲ حوزه هنری با حضور علاقه‌مندان به شعر طنز برگزار می‌شود.

طنزآمیز گردهمی طنز دیروز و امروز است، این گردهمی به خوانش و کاوش طنز در آثار بزرگان ادبیات از روزگاران قدیم تا به امروز می‌پردازد و دوشنبه هر هفته علاقه‌‎مندان به ادب و ادبیات و طنز را گرد هم می‌آورد.

در این جلسه که شانزدهمین جلسه از سلسله جلسات طنزآمیز و اولین جلسه از فصل سوم این گردهمی است، اشعار سبک هندی توسط اسماعیل امینی مورد کاوش و بررسی قرار می‌گیرند.

شانزدهمین طنزآمیز

فصل اول این گردهمی در ده جلسه به بررسی طنز موجود در اشعار بوستان سعدی و فصل دوم در پنج جلسه به بررسی طنز رباعیات عطار گذشت.

اسماعیل امینی، گرداننده این گردهمی، شاعر طنزپرداز، استاد دانشگاه و مدرس طنزنویسی، نویسنده و منتقد ادبی است. او عضو ثابت تحریریه هفته‌نامه گل آقا بوده و نویسنده کتاب‌های «لبخند غیر مجاز»، «دکتر بازی»، «جلسه طنز»، «تبسم دوست»، «لبخند سعدی» و «خندمین‌تر افسانه» است.

اگر شما تاکنون موفق به شرکت در «طنزآمیز» نشده‌اید اما به شعر طنز و یافتن رمز و راز اینکه چگونه مضامین طنز از ابیات شعر برداشت می‌شود علاقه دارید، کافی است خود را به یکی از جلسات دوشنبه‌های «طنزآمیز» برسانید.

دفتر طنز حوزه هنری که متولی طنز و طنزپردازی است، همت خود را معطوف به آموزش طنزپردازی کرده و در این راستا محافل، کارگاه‌ها و گردهمی‌های متنوعی را برای استفاده عموم تدارک دیده است، شب شعر طنز «در حلقه رندان»، رویداد ملی آموزش طنز قلمه، محفل نقد و بررسی آثار طنز «دگرخند»، محفل نمایشنامه‌خوانی طنز «خنده در صحنه»، محفل نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های کمدی «نور، صدا، دوربین، خنده»، کارگاه آموزش طنزنویسی «مکتب‌خانه طنز»، گردهمی هفتگی نثرخوانی طنز «طنزخوانه»، گردهمی هفتگی طنز دیروز و امروز «طنزآمیز» و گردهمی هفتگی تئاتر کمدی «بازار تماشا» از جمله جلساتی هستند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و ساعتی را با طنز بگذرانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha