۱۴۰۳.۰۵.۲۸

احمد مسجد جامعی از نمایشگاه عکس «مجلسِ پرده‌نشینان» که روایت تصویری از روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ است، بازدید کرد.

احمد مسجد جامعی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: عکس‌های این نمایشگاه مستند هستند و تصاویری که روی دیوار رفته یک روایت طولانی را در قاب عکس به نمایش گذاشته‌اند که حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کند.

وی برگزاری این نمایشگاه در گالری شماره یک خانه عکاسان را یک رویداد هنری تاثیرگذار دانست که جنبه تصویری و هنری خوبی دارد و به دوره‌ای از تاریخ شهر تهران اشاره دارد که مشکلات زیادی به واسطه کرونا بوجود آمده بود.

وی یادآور شد: در آن برهه بسیاری از برنامه‌های مناسبی به دلیل شیوع بیماری تعطیل شده بود و اگرچه تغییری در ساختار مجالس هم ایجاد شد ولی مردم بر اساس باورهایشان با چنگ و دندان محافل مناسبتی را حفظ کردند.

عکس‌های«مجلس پرده‌نشینان»مناسبات شهری و واقعیت‌های زندگی را خیلی خوب نشان داده‌اند

مسجد جامعی درباره عکس‌های نمایشگاه «مجلسِ پرده‌نشینان» بیان کرد: به نظرم عکس‌های این نمایشگاه امکان عرضه در فضای شهری دارد و حتی می‌تواند تابلوهای عکس بیشتری را هم در برگیرد البته نیاز به هیات داورانی داریم تا آثار را مجددا بررسی و بازبینی کند و در صورتی که امکان چاپ به شکل سیاه و سفید وجود داشته باشد، آنها را برای نمایش در اماکن عمومی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: عکس‌های نمایشگاه «مجلسِ پرده‌نشینان» ارزش چاپ دارند و سازمان زیباسازی شهرداری تهران می‌تواند با خریداری چنین آثاری، تولیدات هنری متناسب با این ایام را در شهر به نمایش گذارد.

مسجد جامعی در پایان به ظرفیت عکس در انتقال پیام به مخاطب اشاره کرد و گفت: عکس بیشتر از یک مقاله پیام به مخاطب منتقل می‌کند و برخی از آثار نمایشگاه «مجلس پرده‌نشینان» مناسبات شهری و واقعیت‌های زندگی را خیلی خوب نشان داده است. امروزه کارکرد عکس بسیار زیاد است به طوریکه حتی جای خبر و تحلیل را هم گرفته و می‌تواند مخاطب را در کمترین زمان به پیامی مشخص برساند.

گفتنی است، نمایشگاه عکس «مجلسِ پرده‌نشینان» » تا ۳ شهریور ۱۴۰۳در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، قابل بازدید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha