۱۴۰۳.۰۵.۱۶

مصاحبه و گزینش علمی دانشجویان رشته «ادبیات پایداری» دانشگاه سوره با هدف اعتلابخشی به این گرایش برگزار شد.

دکتر محمدرضا سنگری رئیس اندیشکده ادبیات پایداری در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره گزینش علمی دانشجویان «ادبیات پایداری» دانشگاه سوره گفت: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه سوره به حوزه هنری برگردد و برنامه‌ریزی علمی و اجرایی آن را حوزه هنری برعهده گیرد، حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری درخواست همکاری با دانشگاه سوره را مطرح کردند. بر همین اساس هم اندیشکده ادبیات پایداری شروع به شناسایی افراد علاقه‌مند به «ادبیات پایداری» کرد تا این گرایش که پیش از این در دانشگاه سوره تعطیل شده بود، مجددا فعال شود.

وی ادامه داد: در این راستا اندیشکده ادبیات پایداری با افراد صاحب توان و علاقه‌مند شروع به صحبت کرد تا با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و کسب امتیاز، داوطلب ورود به دانشگاه سوره در رشته «ادبیات پایداری» شوند.

رئیس اندیشکده ادبیات پایداری با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در هیچ دانشگاهی با مصاحبه همراه نیست درباره گزینش انجام شده تشریح کرد: در میان متقاضیان، افرادی که کتاب نوشته‌اند و چهره‌های آشنا در جامعه ادبی هستند و اثری با موضوع دفاع مقدس دارند، هم حضور داشتند و هدف از این مصاحبه شناسایی توانمندی‌های افراد و علاقه‌مندی‌های دانشجویان بود. ما تلاش کردیم خواسته‌ها و نیازهای افراد را بشناسیم و سنجشی برای محتوای آموزشی آینده داشته باشیم.

گزینش دانشجویان رشته «ادبیات پایداری» دانشگاه سوره برگزار شد

وی ادامه داد: مصاحبه با دانشجویان برای اعتلابخشی به گرایش «ادبیات پایداری» دانشگاه سوره است. ما برای تامین نیازهای علمی ۷ شاخه مهارتی تحت عنوان ادبیات مستند، فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی، دوره سخنوری و روایتگری، دوره روش تحقیق اعم مقاله‌نویسی و پایان‌نامه‌نویسی، کارگاه نقد داستان و شعر و دوره آموزش و نگارش و ویرایش را تعریف کردیم که برای تولید منابع و تامین استاد برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

دکتر محمدرضا سنگری در ادامه به بورسیه دانشجویان رشته ادبیات پایداری دانشگاه سوره اشاره کرد و یادآور شد که سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری عهده‌دار هزینه‌های تحصیل دانشجویان توانمند و مستعد در این رشته خواهند بود.

بر اساس سخنان دکتر سنگری، ۲۱ دانشجوی رشته «ادبیات پایداری» از مهرماه امسال وارد دانشگاه سوره خواهند شد و در قالب دو کلاس مجزا، تحصیل خود را آغاز خواهند کرد. همچنین قرار است نتیجه گزینش و مصاحبه متقاضیان ورود به دانشگاه سوره در گرایش «ادبیات پایداری»، تا هفته آینده به دانشگاه سوره  اعلام شود.

 همچنین طبق صحبت‌های جواد کامور بخشایش سردبیر دوفصلنامه اندیشه‌نامه پایداری، تلاش اندیشکده و دانشگاه سوره بر این بوده که آنچه در این دانشگاه تدریس می‌شود با آنچه در همین رشته در دانشگاه‌های دیگری مثل دانشگاه تهران، دانشگاه شهید باهنر یا دانشگاه فردوسی مشهد آموزش داده می‌شود، متفاوت باشد. اندیشکده تلاش دارد پشتیبانی علمی و جدی خود را در این رشته از دانشجویانش داشته باشد اعم از اینکه دانشجویان رشته «ادبیات پایداری» دانشگاه سوره در اولویت دسترسی و بهره‌مندی از تولیدات جدید و بسته‌های علمی اندیشکده قرار گیرند.

اندیشکده ادبیات پایداری تدبیری برای برنامه‌های جنبی دانشجویان رشته «ادبیات پایداری» داشته و آن هم این بوده که دوره‌هایی جدا از درس‌های تعریف شده سازمان سنجش کشور برای دانشجویان این رشته برگزار کند. عنوان این دوره‌ها، دوره‌های توانمندسازی است که صرفا برای دانشجویان رشته ادبیات پایداری دانشگاه سوره برگزار خواهد شد. به عبارتی دیگر اندیشکده ادبیات پایداری با همکاری دانشگاه سوره سعی دارد تا دانشجویانی که وارد این رشته می‌شوند، دوره توانمندسازی را هم سپری کنند.

بر اساس سخنان کامور بخشایش، دانشجوی فوق لیسانس رشته ادبیات پایداری دانشگاه سوره، دوره تحصیل را با چند تفاوت نسبت به سایر دانشجویان این رشته در دانشگاه‌های دیگر سپری خواهد کرد. دانشجویان گرایش «ادبیات پایداری» دانشگاه سوره توانمند در رشته‌ای که به آن علاقه دارند، خواهند شد چراکه اندیشکده ادبیات پایداری دانشجویان مستعد را جذب کرده و ضمن بهره‌گیری از توانایی قلم دانشجویان در مجموعه اندیشکده، موضوع برای رساله و پایان‌نامه‌هایشان پیشنهاد خواهد داد و در صورت پذیرفتن دانشجو از آنها حمایت مالی و علمی خواهد کرد و اگر پایان‌نامه سطح علمی خوبی داشته باشد، اندیشکده آن را به مرحله انتشار خواهد رساند.

گزینش دانشجویان رشته «ادبیات پایداری» دانشگاه سوره برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha