۱۴۰۳.۰۴.۲۳

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در قالب پیامی درگذشت زنده‌یاد سید کوچک هاشمی‌زاده (نویسنده، پژوهشگر و لغت‌شناس بوشهری) را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در متن پیام تسلیت رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله واناالیه‌راجعون

استاد سید کوچک هاشمی‌زاده، نویسنده چیره‌دست، زبان‌شناس معتبر، محقق تاریخ اسلام و پژوهشگر هنرهای آئینی در آغازین روزهای ماه ماتم مرادش حسین بن علی علیه السلام، به دیدار حق رفت.

او معلم و ادیبی وارسته بود که «امیدواری و تلاش مستمر» درس بزرگش به اهالی فرهنگ و ادب است. بیش از ۴۰ سال تمرکز بر لغت‌شناسی در گویش دشتی و نگارش آثار فاخر و مرجع در این حوزه، از او به حق چهره‌های ژرف‌اندیش بر جای خواهد گذاشت.

حوزه هنری مفتخر است که چهره ایشان را در یادنامه هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ ثبت کند تا نشان دهد این هنرمند پیشکسوت در خطه بوشهر، برای فرهنگ این سرزمین چه درخشان خواهد ماند.

اینجانب ضایعه فقدان او را خدمت خانواده مکرم ایشان، بازماندگان، شاگردان و همه دغدغه‌مندان حوزه زبان و ادبیات تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال، رحمت و مغفرت الهی و علّو درجات اخروی را برای او طلب می کنم.

محمدمهدی دادمان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی

گفتنی است، زنده‌یاد هاشمی‌زاده از هنرمندان و پژوهشگران پیشکسوت هنرهای آئینی در بخش هنرهای تعزیه و نواهای عاشورایی بود که سهم بسزایی در معرفی گنجینه‌های ادبی استان همچون فایز دشتی به عنوان یکی از شاعران بنام ملی ایفا کرد. وی هنرمندی برخاسته از آیین‌ها، شعائر و فرهنگ غنی اسلامی بود که با پژوهش‌ها و تحقیقات نوینش، زبان و ادبیات فارسی و گویش استان حرکت را غنی ساخته است. آثار دست نوشته وی شامل فرهنگ لغات متشابه، ضرب المثل های محلی و چندین سفرنامه است و از او کتاب‌های بنیادهای گویش دشتی و فرهنگ واژگان دشتی به چاپ رسیده است. این هنرمند شاخص در پرورش و آموزش جمع کثیری از شاعران و ادیبان متعهد استان، نقشی مهم ایفا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha