۱۴۰۳.۰۴.۰۵

کتاب دوم شاخص‌های اقتصادی در دوره پهلوی (دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰) با گردآوری حسین رضایی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، این اثر مجموعه‌ای از مقالات کارشناسان گروه پژوهش‌های تخصصی انقلاب اسلامی در دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری است که با مطالعه و بررسی سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اجتماعی حکومت پهلوی و وقایع دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ ده‌ها مقوله در موضوعات مختلف را استخراج کردند و هر یک را به تفکیک مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند. سپس متناسب با موضوعات بررسی شده، شاخص‌های مناسب برای تدوین نهایی در اختیار نویسندگان قرار گرفته است.

رویکرد اصلی این مجموعه توجه به شاخص‌های اقتصادی در دو دهه ۴۰ و ۵۰ است. بررسی شاخص‌های زندگی مردم و سیاست ورزی حاکمیت در تأمین کسب وکار و معیشت مردم، محوراصلی توجه کارشناسان گروه پژوهش‌های تخصصی در تدوین مقالات این کتاب بوده است.

کتاب «شاخص‌های اقتصادی در دوره پهلوی» از ده مقاله با عناوین زیر شکل گرفته است؛

«بررسی معیشت روستاییان و تأثیر آن در روند انقلاب اسلامی » به قلم «غلامعلی سلیمانی»، « درآمد خانواده ایرانی- هزینه و مصرف (۱۳۴۰-۱۳۵۷)» نوشته « ندا عظیمی»، « جامعه‌شناسی کالای ایرانی در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی» به قلم « صفیه رضایی»، «انگیزه‌های اقتصادی اعتصابات در سال‌های پایانی رژیم پهلوی (۵۶-۵۷) » از «سیدمحمدجواد قربی»، «ورود بازاریان به نهضت و انقلاب )انگیزههای اقتصادی)» به قلم«غلامعلی سلیمانی»، «چرایی تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری در طبقه مرفه ( بر اساس شاخص‌های اقتصادی)» از «زهرا سعیدی» ، «اندیشه‌ها و سیاست‌های اقتصادی بازرگان و دولت موقت» از «مرتضی باقیان»، «تحلیل مضمونی دیدگاه‌های اقتصادی امام خمینی(ره) درفاصله سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۹» از «میثم بلباسی »، «شعارهای اقتصادی مردم )انتظارات و درخواست‌های اقتصادی مردم ۱۳۵۹ تا ۱۳۵۹» از «مجید صادقانی» و «تاثیر حاشیه‌نشینی بر روند پیروزی انقلاب» از «غلامعلی سلیمانی».

«شاخص‌های اقتصادی در دوره پهلوی» با شمارگان ۳۰۰ نسخه و با قیمت ۳۴۵ هزار تومان در بازار نشر موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha