۱۴۰۳.۰۳.۲۲

کتاب «چاپ بیروت» علی داوودی ۳ تیرماه نقد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، کتاب «چاپ بیروت» علی داوودی با حضور فریبا یوسفی و سید سرباز روح الله رضوی ۳ تیرماه ساعت ۱۸ نقد و بررسی می‌شود.

این رویداد در قالب برنامه تلویزیونی «اقالیم هنر» که کاری مشترک از تلویزیون اینترنتی کتاب و حوزه هنری است، به صورت زنده پخش خواهد شد  و علاقه‌مندان با مراجعه به لینک https://ketab.tv/ می‌توانند از مباحث این جلسه نقد و بررسی بهره‌مند شوند.

«چاپ بیروت» زیرذره‌بین نقد می‌رود

کتاب «چاپ بیروت» مجموعه اشعاری است که درباره «لبنان» و مردم «فلسطین» سروده شده است و دو بخش دارد. بخش اول «از تنهایی موج‌ها نام دارد» و بخش دوم «گزارش از خاک مقدس».

در شعری از بخش اول آمده است: «گفتم سلام لبنان!/ شاخه‌های زیتون/ در گرمیِ دهانم جوانه زدند/ سیب‌های سرخ/ شعله‌ور بودند/ و نیوتن درباغ نبود... ».

در شعر دیگری به نام «روزگار» از بخش دوم آمده است: «روز دوم/ موشکی از کنار سرم گذشت و خیابانی را که در آن قدم می‎زدم برد/ الان کجا باید باشم؟ »

گفتنی است، علی داوودی طراح، گرافیست، شاعر و طنزپرداز جوان کشورمان، متولد ۱۳۵۲ از همدان است وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته گرافیک و کارشناسی ارشد را در رشته ادبیات گذرانده است.علی داوودی تا به حال چندین کتاب خود را با عناوین و موضوعات مختلف به چاپ رسانده است. این شاعر همچنین در چندین جشنواره به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده است. وی از با وجود سن کم فعالیت های مختلف ادبی داشته و دارد که قابل توجه و در خور تحسین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha