۱۴۰۳.۰۴.۰۶

رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در رویداد آشنایی هنرجویان با مدارس مرکز آموزش حوزه هنری با عنوان «راه روشن» گفت: فعالیت‌های سازمان سینمایی سوره و مرکز آموزش حوزه هنری زنجیره‌ای مکمل هم هستند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، حمیدرضا جعفریان در این رویداد با اشاره به فعالیت‌های سازمان سینمایی سوره طی سال‌های طولانی گفت: از حدود سی سال پیش تا کنون به مجموعه‌ای تقریبا مستقل ذیل حوزه هنری تبدیل شده است و در قالب‌های تصویری گوناگون فیلم‌های سینمایی، انیمیشن، سریال و... فعالیت دارد.

وی افزود: سازمان سینمایی سوره سه فعالیت اصلی «تولید اثر هنری»، «توزیع و نمایش آثار تولیدی» و جدی‌ترین و اصلی‌ترین آن «استعدادیابی، توانمندسازی و ایجاد فرصت و زمینه برای علاقه‌مندان» را در دستور کار دارد از این رو مواجهه ما با مرکز آموزش حوزه هنری از این جنس کارها و همکاری‌ها است. البته که فعالیت‌های استعدادیابی، توانمندسازی و ایجاد فرصت سازمان سینمایی محدود به مرکز آموزش حوزه هنری نمی‌شود چرا که پیش از این باشگاه فیلم سوره با حال و هوای گعده‌ای از ده سال گذشته تا کنون چنین فعالیت‌هایی داشته است. این باشگاه عملا به نهادی برای خلق اثری هنری با دغدغه‌هایی جدی با آزمون و خطا و در نهایت تولید؛ فعالیت داشته و دارد که از جمله آنها می‌توان به آقایان حسین دارابی و رضا زهتابچیان اشاره کرد.

جعفریان ادامه داد: ما در سازمان سینمایی سوره تلاش کردیم تا تجربه خوب باشگاه فیلم سوره را در استان‌های سراسر کشور با عنوان باشگاه فیلم رویش ادامه دهیم. همچنین در برخی استان‌های دیگر فعالیت‌هایی از جنس مراحل رشد و توانمندسازی علاقه‌مندان را با تولیدات کوتاه پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری افزود: در دیگر فعالیت‌های تولیدی ما مرکز فیلم جوان سوره زیر نظر خانم پیرهادی با مبنای حضور گروهی از فیلمسازانی که آزمون و خطاهایشان را انجام داده و حالا دیگر باید به تولیدات جدی ورود کنند؛ کار خود را چند سالی است آغاز کرده و ادامه می‌دهد.

جعفریان در پایان گفت: فعالیت‌های سازمان سینمایی سوره و مرکز آموزش حوزه هنری زنجیره‌ای مکمل هم هستند تا آن سه نقش و فعالیت اصلی گفته شده به نتیجه برسند. نمونه‌های موفق این زنجیره را هر ساله در جشنواره‌های مهم سینمایی کشور از جمله جشنواره فیلم فجر داشته و داریم.امیدوارم این رویداد و نشست‌های آموزشی آن منجر به اتفاق‌های خوب برای جریان سینمای ایران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha