۱۴۰۳.۰۲.۰۸

فاطمه جعفری که یکی از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره تئاتر مردمی مسجد است، گفت: این رویداد هنری نقش مهمی در رشد و پرورش نسل جوان تئاتر دارد.

فاطمه جعفری که نمایش «لیلا» را برای اجرا در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد آماده کرده در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره نوع اجرای آثار نمایشی در قالب جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بیان کرد: اجرای نمایش با همکاری نوجوانان اتفاق بسیار خوبی است که به واسطه جشنواره تئاتر مسجد محقق می‌شود و در رشد نسل آینده تئاتر و کشف استعدادهای جوان تاثیرگذار است.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: اگرچه حضور نقش‌آفرینان بزرگسال در کنار نوجوانان را امری مهم در رشد تئاتر بچه‌های مسجد می‌دانم اما معتقدم آغاز فعالیت نوجوانان در قالب اجرا در مساجد، اتفاقی بسیار مهم و اثرگذار در رشد و پرورش نسل جدید تئاتر است.

وی درباره چگونگی آشنایی‌اش با این رویداد و متون پیشنهادی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: چهارسالی است که مدیر کانون مساجد هستم و وقتی جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در سال ۱۴۰۱ مطرح شد به عنوان شرکت‌کننده ۴۰ متن پیشنهادی از سوی حوزه هنری را مطالعه کردم و از این بین ۵ اثر نمایشی را آماده کردم که از میان آنها نمایش «لیلا» در استان چهارمحال بختیاری درخشید.

جعفری درباره روند بازبینی نمایش «لیلا» برای اجرا در جشنواره تئاتر مسجد نیز بیان کرد: بازبینی نمایش «لیلا» بسیار عالی پیش رفت و این اثر در فضایی به دور از استرس اجرا شد و من امیدوارم توانسته باشد نظر هیات بررسی آثار را جلب کرده باشد. 

وی با اشاره به اینکه این اثر ماجرای یک شهید را از زبان خانواده شهید روایت می‌کند درباره «لیلا» اظهار کرد: این نمایش به نویسندگی محمد پورجعفری، برای بانوان در مسجد اجرا می‌شود بنابراین ارتباط خوبی با مادران برقرار می‌کند ضمن اینکه آثار با موضوع شهدا از نگاه مخاطب جالب و دیدنی است.

جعفری درباره طراحی این نمایش هم توضیح داد: مسجد یک محفل مردمی است و از آنجا که نمایش در مسجد اجرا می‌شود، نمایش طراحی بسیار ساده ای دارد. ما در نمایش یک تابوت و یک پرچم داریم و صحنه از یک چهارپایه که رویش یک پارچه ساتن و پرچم کشورمان کشیده شده به صورت نمادین به عنوان تابوت شهید استفاده می‌کنیم.

وی همچنین یادآور شد: مدت زمانی اجرای نمایش ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است و اجراهای آن تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است برای مثال در اجرای دانشگاه فرهنگیان حس و حال متناسب با فضای نمایش و جنگ را در تماشاگران شاهد بودم، برخی‌ها اشک ریخته بودند و برخی‌ها با نوای امام رضا (ع) تحت تاثیر صحبت‌های مادر شهید قرار گرفته بودند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha