۱۴۰۲.۱۱.۱۵

انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، کتاب «سوژه زن مبارز» اثر زهرا شیخ‌الاسلام‌زاده را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، کتاب «سوژه زن مبارز» و تناقضات نقشی در جریان انقلاب اسلامی، اثر زهرا شیخ‌الاسلام‌زاده، در قالب ۶ فصل و در ۱۴۴ صفحه به همت انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسید.

در این کتاب کوشش شده با متمرکز ساختن توجه خود به سرگذشت و خاطرات زنان فعال در مبارزات انقلابی منتهی به انقلاب، به این پرسش پاسخ دهد که آنان چگونه با تزاحم نقـش خانوادگی (همسر، مـادر) و اجتماعی (مبارز انقلابی) خود مواجه شده‌اند و با چه راهبردها و الگوهای رفتاری آن را مدیریت کرده‌اند.

مســئله این کتاب گرچه در بستر موقعیت تاریخی طرح می‌شود، اما در بطن خود مسئله امروز و اکنون ما نیز هست. به‌ویژه که با گسترش حضور اجتماعی زنان ایرانی پرسش از نقطة تعادل و شیوۀ جمع میان نقش‌های به‌ظاهر ناسازگار اهمیتی مضاعف یافته است.

نویسنده در این کتاب بر آن است به این پرسش پاسخ دهد که آیا می‌توان در جامعة ایرانی، از یک الگوی مبارزاتی به‌عنوان «الگوی زن مسلمان» نام برد و آیا می‌توان ویژگی‌های این الگو را ترسیم کرد یا خیر؟

کتاب «سوژة زن مبارز» و تناقضات نقشی در جریان انقلاب اسلامی را می‌توانید از طریق لینک‌های www.bookroom.ir و  www.shop.rcica.ir در سایت کتاب فردا و انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی خریداری کنید.

کتاب «سوژه زن مبارز» منتشر شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha