۱۴۰۲.۱۱.۰۸

کتاب «فرم رمان ایرانی به مثابه امر سیاسی» اثر علیرضا سمیعی به همت انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، کتاب «فرم رمان ایرانی به مثابه امر سیاسی» اثر علیرضا سمیعی در ۲۴۰ صفحه به همت انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به چاپ رسید.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده پرسش از پیدایش رمان را در بحثـی شبه‌فلسفی دنبال کند؛ یعنـی بپرسد چـه شد که رمان به‌عنوان یک فرم تازه بـه وجـود آمد. اما بعد به‌جای پیگیری تاریخ رمان در غرب، به مسئله ایران پرداخته است. این اثر در پی آن است که نشان دهد چرا برای مردم ایران، که سابقه‌ای تاریخی در قصه‌گویی دارند، رمان مهم شد و حتی ضرورت پیدا کرد.

این کتاب در سه بخش تألیف شده است؛ بخش اول با عنوان «از تولد تا بلوغ سیاسی» به بررسی فلسفی پیدایش رمان، فرم رمان در ایران و بررسی سه نویسنده رمان‌نویس ایرانی می‌پردازد. بخش دوم با عنوان «پرسش‌های تازه و دستاوردها» به تشریح چهار پرسش بنیادین پرداخته است، و در بخش پایانی کتاب، نمونه‌هایی از هفت رمان صورت‌گرا را موردبررسی قرار داده است.

کتاب «فرم رمان به مثابه امر سیاسی» منتشر شد

کتاب «فرم رمان ایرانی به مثابه‌ی امر سیاسی» را می‌توانید از طریق لینک‌های www.bookroom.ir و  www.shop.rcica.ir  در سایت کتاب فردا و انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی خریداری کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha