۱۴۰۲.۱۱.۰۱

در مراسم افتتاحیه‌ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه هویت ملی این جشنواره به نمایش تلویزیونی «اتوبان خاطره» تولید مؤسسه‌ سوره هنر حوزه هنری برای پرداختن به شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعلق گرفت.


به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مراسم افتتاحیه‌ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز یکشنبه یکم بهمن ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر برگزار شد.

نمایش تلویزیونی «اتوبان خاطره» تولید مؤسسه‌ی سوره هنر حوزه هنری، به کارگردانی سید علی موسویان و تهیه‌کنندگی علی قربانی به دلیل پرداختن به شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانست جایزه هویت ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را از آنِ خود کند.

این جایزه شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی است که به علی قربانی، تهیه‌کننده نمایش تلویزیونی «اتوبان خاطره» تعلق گرفت.

«اتوبان خاطره» نام تله‌تئاتری است که در ۱۰ قسمت تهیه شده است و هر یک از این قسمت‌ها که به طور میانگین ۱۸ تا ۲۳ دقیقه هستند، داستانی متفاوت اما به‌هم‌پیوسته را روایت می‌کند که ماجرای اصلی آن با آخرین کار مشترک یک زوج نقاش در ارتباط است.

پرداختن به ابعاد اجتماعی زندگی سردار شهید سلیمانی اساس و پایه اصلی نمایش «اتوبان خاطره» است و برای نگارش نمایشنامه این اثر از منابع مکتوبی مختلفی کمک گرفته شد تا در هر قسمت نمایش به یکی از آموزه‌های زندگی این شهید پرداخته شود.

گفتنی است، تولید این کار حدود چهار ماه زمان برده است و در کنار چهار بازیگر اصلی که از چهره‌های شناخته‌شده سینما و تئاتر هستند، هشت بازیگر دیگر نیز در این اثر به ایفای نقش پرداختند و این اثر همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی از شبکه پنج سیما نیز روی آنتن رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha