۱۴۰۲.۱۰.۰۳

ناهید منصوری- خبرنگار، کارگاه تخصصی کارگردانی ویژه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت دفتر بچه‌های تئاتر مردمی مسجد و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با حضور نخبگان کارگردانی از ۲۸ آذرماه تا ۱ دی ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

این کارگاه در روز نخست با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، محمدجواد شاهمرادی مدیر مرکز هنری معاونت راهبری استان‌ها آغاز شد و با حضور و همراهی کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه پیدا کرد.

در کارگاه تخصصی کارگردانی ویژه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که طی سه روز به صورت فشرده برپا شد، ابعاد مختلف کارگردانی مورد بررسی قرار گرفت یعنی تحلیل متن یا خوانش متن توسط نصرالله قادری تشریح شد و در حوزه طراحی صحنه و هنری با حضور میثم نویریان و در زمینه طراحی میزانسن و حرکت و هدایت بازیگر سیدحسین فدایی‌حسین به آموزش شرکت‌کنندگان پرداختند.

فرآیند تولیدات نخبگان کارگردانی سال آینده آغاز می‌شود

جامعه هدف این دوره آموزشی؛ حدود ۳۰ نفر از کارگردانان نخبه سراسر کشور بودند که با هدف ارتقا و رشد به لحاظ فنی و ورود به فرآیند تولید اثر در سال ۱۴۰۳ در این کارگاه شرکت کردند.

در پایان این کارگاه از هنرجویان خواسته شد پروپوزال تولیدی نمایش خود را ارائه کنند و شیوه اجرایی و متن اجرایی یا طرح نمایشنامه خود را ارسال کنند تا پس از بررسی کارشناسان دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هر طرحی که قابلیت اجرا داشت وارد فرآیند تولید شود. به عبارتی دیگر قرار است هنرجویان تا اول بهمن ماه طرح اولیه آثار خود را ارائه کنند تا پس از تایید؛ پروسه تولید آن آغاز شود و در صورت عدم تایید با مذاکره مشاوران نواقص طرح‌های پیشنهادی برطرف شود.

بر اساس توضیحات ارائه شده مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصمیم دارد به فراخور نیاز نخبگان شرکت‌کننده در کارگاه، اساتید و مشاوران به گروه‌های تولیدی معرفی کند تا هنرجویان در هر بخش از تولید اثر هنری که دچار مشکل شده باشند زیر نظر کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی به تولیدات نمایشی بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha