۱۴۰۲.۰۹.۲۹

کتاب‌بازی به‌تازگی پویشی با عنوان «زنگ تفریح» را برای گروه سنی نوجوان برگزار کرده که رویکرد کنشگری و تولید اثر در سه بخش نقد ادبی، داستان‌نویسی و کتاب صوتی دارد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، پنجمین پویش کتاب‌بازی با عنوان «زنگ تفریح» از برنامه‌های واحد هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان است که با مشارکت نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور، مجموعه پنج و هفت برنامه‌ریزی شده است.

پویش «زنگ تفریح» پنجمین پویش کتاب‌بازی است که با محوریت کتاب‌های «گل دقیقه ۹۰» اثر بهزاد دانشگر از انتشارات عهد مانا و «مرگ در مدرسه» اثر کبری التج از انتشارات مهرک، برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه کتاب‌های این پویش در حوزه نوجوانان هستند و در موضوعات مختلف تدوین شده‌اند، مخاطبان می‌توانند همچون شرکت‌کنندگان پویش «کتاب‌های چریکی» با محوریت هر یک از دو کتاب معرفی‌شده و از طریق سایت کتاب‌بازی به نشانی ketabbaazi.ir   وارد مسابقه شده و پس از طی کردن چند چالش که خلاقانه و مبتنی بر درک مطلب مخاطب از کتاب است، در این رقابت جذاب شرکت کنند.

همچنین در پایان هر مرحله و انتهای هر کتاب، شرکت‌کنندگان وارد بخش کنشگری و تولید اثر که شامل نقد ادبی، داستان‌نویسی و کتاب صوتی است، خواهند شد. تولید اثر به این گونه است که مخاطبان با توجه به بخشی از کتاب، اقدام به نگارش داستان کوتاه یا ساخت پادکست و کتاب صوتی یا نقد ادبی درباره کتاب‌ موردنظر می‌کنند و با ارسال آن در این پویش حضور خواهند یافت.

جوایز برگزیدگان این پویش شامل ۵۰ میلیون تومان اعتبار خرید کتاب است که در قالب بن‌های خرید و تخفیف کتاب به تمام شرکت‌کنندگان کتاب‌بازی تعلق می‌گیرد. همچنین جوایز بخش تولید اثر و کنشگری ۴ میلیون تومان است که براساس کیفیت تولیدات به برگزیدگان اهدا می‌شود.

لازم به یادآوری است، کتاب‌بازی بستر برگزاری و میزبانی از پویش‌های کتابخوانی و داستان‌نویسی به صورت دائمی بوده و مخاطب بر اساس امتیاز و ساختاری که در سامانه تعریف شده در پویش‌های کتابخوانی شرکت کرده و از این طریق در یک سیر مطالعاتی مشارکت می‌کند.

علاقه‌مندان جهت شرکت در پویش‌های کتابخوانی کتاب‌بازی با بیش از ۲۶ عنوان کتاب می‌توانند به سامانه اینترنتی ketabbaazi.ir مراجعه کنند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha