۱۴۰۲.۰۹.۱۳

دبیر نهمین جشنواره فیلم مدرسه به حمایت‌های برگزارکنندگان این رویداد هنری از شرکت‌کنندگان برگزیده و اتصال آنها به بدنه حرفه‌ای فیلمسازی کشور اشاره کرد.

امیرحسین اخوین، دبیر نهمین جشنواره فیلم مدرسه در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری گفت: در این جشنواره به دنبال شناسایی نخبگان هنری هستیم تا شرکت‌کنندگان پس از طی کردن فرآیند رشد به چرخه تولید اثر در کشور وصل شوند.

وی درباره روند و سیاست‌های جشنواره فیلم کوتاه مدرسه خاطرنشان کرد: اولین دوره‌ جشنواره در سال ۱۳۹۲ با هدف استعدادیابی هنری دانش‌آموزان و پرورش آنها آغاز شد. این جشنواره تا سه دوره در سطح شهر تهران و پس از آن به‌صورت ملی ادامه پیدا کرد و از دوره ششم بخش بین‌المللی هم به آن اضافه شد. این رویداد هنری تاکنون هشت دوره را پشت سرگذاشته و در آخرین دوره ۸۲۰۰ اثر از ۳۴ کشور را دریافت کرد. هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه در بخش داخلی میزبان ۴۳۰ شهر از ۳۱ استان کشور و بیش از دوهزار شرکت‌کننده بوده است.

اخوین در ادامه به برگزاری نهمین جشنواره فیلم کوتاه با موضوع روایت قهرمانان پیشرفت و در ۵ بخش اصلی شامل داستانی، انیمیشن، نماهنگ، آیتم تلویزیونی، مستند و فیلمنامه در بخش جانبی این رویداد، اشاره کرد.

وی با اشاره به پروسه آموزش این رویداد هنری را تشریح کرد: فرآیند آموزشی دوره‌ها به‌صورت رایگان و با مراجعه به سایت madresefestival.ir آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان با توجه به دسته‌بندی انجام‌شده براساس محورهای موردنظر دوره‌های مبتدی تا پیشرفته را می‌گذرانند، یعنی از بخش ایده تا تدوین و محصول پایانی گام به گام با علاقه‌مندان پیش می‌رویم. در نهایت هم با ارسال اثر به جشنواره، کمیته علمی جشنواره، فیلم ارائه‌شده را مورد بررسی قرار می‌دهد و شرکت‌کنندگان با کمک ما به بازار کار وصل خواهند شد.

دبیر نهمین جشنواره فیلم مدرسه درباره اولویت‌ها در انتخاب آثار برگزیده تصریح کرد: در جشنواره فیلم مدرسه هم فرم و هم محتوا اهمیت دارند. خلاقانه بودن ایده، پرداخت به موضوع، اینکه چقدر موضوع انتخابی مسئله روز است و به چه زبانی آن را مطرح می‌کند و همچنین اینکه شرکت‌کننده چقدر در اثر خود عناصر هنری را رعایت کرده، جزو اولویت‌های انتخاب آثار محسوب می‌شود.

وی درباره داوری آثار اظهار کرد: با هدف ازبین‌رفتن نگاه سلیقه‌ای، داوری توسط ۱۵۰ داور از کل کشور و به صورت جمع‌سپارانه و آکادمی انجام می‌شود. داوران جشنواره هم از فعالان حوزه کودک و نوجوان، مدرسان، مولفان یا تولیدکنندگان هنری خواهند بود.

اخوین اصلی‌ترین جایزه جشنواره را حمایت‌هایی دانست که بعد از برگزاری این رویداد از دانش‌آموزان برگزیده انجام می‌شود.

جشنواره فیلم مدرسه دانش‌آموزان را به فیلمسازی حرفه‌ای وصل می‌کند

وی در ادامه همچنین بیان کرد: در سال‌های گذشته، بسیاری از افراد توانسته‌اند به بدنه حرفه‌ای فیلمسازی کشور وصل شوند. در این دوره هم تولیدات شرکت‌کنندگان همچون سال گذشته که در برنامه تلویزیونی «نوساز» به نمایش درآمد، در رسانه ملی پخش خواهد شد. همچنین با استفاده از زنجیره توزیع آثار تولیدات شرکت‌کنندگان در فضای مجازی و کانال‌های خبری منتشر می‌شوند. حمایت از آثار براساس فیلمنامه‌های بعدی شرکت‌کنندگان برگزیده خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha