۱۴۰۲.۰۹.۰۷

اولین فراخوان جشنواره ملی سرود مقاومت با عنوان «به سوی قدس» که آبان ماه سال جاری، همزمان با عملیات طوفان الاقصی منتشر شده بود، به دلیل استقبال خوب شرکت‌کنندگان تا ۲۳ آذرماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، این جشنواره  در سه بخش« اجرای زنده، تولید سرود و تولید نماهنگ» و به همت حوزه هنری استان یزد برگزار می شود. هدف از جشنواره به سوی قدس  علاوه بر موضوع مهم و به‌روز آن، احیای سرود به معنای واقعی خودش است. اهمیت به زنده‌خوانی و همچنین تولید نماهنگ و محتوا برای تبیین مسائل مقاومت و فلسطین به ویژه عملیات طوفان الاقصی و شهدای آزادی قدس باعث تمایز جشنواره شده است.

گروه‌های شرکت‌کننده از سراسر کشور آثار خود را با موضوعات زیر به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌کنند:

۱- آرمان فلسطین«نابودی رژیم صهیونیستی، طوفان الاقصی، آزادی قدس»

۲- سرداران مواجهه با رژیم صهیونیستی« جاویدالأثر حاج احمد متوسلیان، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید الله‌دادی، شهید حسن طهرانی مقدم و دیگر شهدا»

۳- پیشرفت صنایع موشکی« ایران قوی»

۴- راه قدس از کربلا می‌گذرد« جبهه مقاومت»

۵- «اربعین»

گروه‌های منتخب برای شرکت در مرحله نهایی به شهر یزد دعوت شده و به رقابت با می‌پردازند. حضور اساتید زبده در بخش داوری می‌تواند رقابت در این جشنواره را گرمتر کند.

بخش متفاوت و قابل توجه این جشنواره، اجرای زنده همه گروه‌های منتخب و حاضر در مرحله نهایی است. منتخبین بخش اجرای زنده با اجرای خلاقانه، بخش تولید سرود با اجرای زنده و بخش نماهنگ با اجرای زنده به همراه نمایش و فرم در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند.

برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان و هنرجویان گروه‌های سرود، تقدیر از گروه‌های برگزیده، تولید اثر و حمایت از آثار تولیدی با موضوع جشنواره، دستاوردهای جشنواره برای گروه‌ها است.

گفتنی است با توجه به موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف و همچنین جهانی بودن این مسأله، آثاری که به زبان‌های دیگر دنیا خوانده شوند اهمیت ویژه دارند. دبیرخانه برای امتداد این جشنواره در سال‌های آینده در نظر دارند بخش بین‌الملل هم با دعوت از گروه‌های مختلف از جبهه مقاومت به جشنواره اضافه شود.

لینک مستقیم فراخوان و ثبت نام در جشنواره:

https://sinavaa.com/event-be-sooye-quds/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha