۱۴۰۲.۰۸.۱۵

علی جانباز، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، محمدرضا امامقلی را به عنوان دبیرِ رویداد ملی بازیستا منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، با حکم رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، رویداد ملی بازیستا که چندی پیش شورای سیاستگذاری خود را معرفی کرد و قرار است طی ماه‌های آینده با برپایی برنامه‎‌های گوناگون، حرکت مهم و موثری در زمینه خلاقیت و رشد فکری نوجوانان در زمینه بازینامه‌نویسی ایجاد کند، محمدرضا امامقلی را به عنوان دبیرِ این رویداد ملی شناخت.

در متن حکم علی جانباز آمده است:

جناب آقای محمدرضا  امامقلی، ریاست محترم حوزه هنری استان قزوین

فرهنگ و تمدن محصول تربیت و آموزش بوده و همواره شیوه انتقال آن نقش موثری در تربیت پذیری یک نسل خواهد داشت. از این رو بازی  و " بازی وارسازی "  همواره در ذات خود تأمین کننده هدف و رویکرد ویژه‌ای در انتقال محتوا در شیوه‌های آموزشی و تربیتی بوده و انتقال مفاهیم به وسیله آن‌ها انجام می‌شود. به همین علت می‌توان بازی و بازی‌وار سازی را یک ابزار آموزشی در جهت توسعه تمدن نامید.

رویداد ملی بازینامه‌نویسی بازیستا، با هدف ایجاد یک برنامه جامع، جهت رشد نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به بازی‌سازی از طریق نگارش بازینامه بوده که درصدد ایجاد بستر کنشگری در محصولات فرهنگی برای این گروه سنی و در نهایت توسعه محصول در این حوزه است.

از این رو شورای سیاست‌گذاری  رویداد ملی بازینامه‌نویسی بازیستا، جهت تقویت هسته فکری و عملیاتی، با یاری گرفتن از پرودگار یگانه و رسول مهربانی‌ها حضرت محمد (ص) ، با همراهی و همدلی صاحب فکرانی چون شما، تشکیل شده است. لذا بدین‌وسیله و بنا به تجارب ارزشمند و سوابق درخشان فرهنگی حضرتعالی، شما را به عنوان عضو شورای سیاست گذاری رویداد ملی بازینامه نویسی بازیستا و دبیر این رویداد منصوب می‌نمایم.

امید که در پناه حضرت حق، در مسیر فرهنگ و هنر این مرز و بوم گامی موثر و خیر برداریم.

محمدرضا امامقلی دبیرِ رویداد ملی بازینامه‌نویسی «بازیستا» شد

بر اساس این گزارش، محمدرضا امامقلی، دبیر شورای سیاست‌گذاری رویداد ملی بازینامه‌نویسی بازیستا است. وی هم‌اکنون ریاست حوزه هنری استان قزوین را برعهده دارد. همچنین پیش از این مدیر کانون تربیت تخصص مرکز مستندسازی سفیر فیلم تهران بوده است.  از جمله آثار رسانه‌ای وی می‌توان به «زندگی شبکه‌ای»، مجموعه «کالای کشتار»، مستند «کربلای ۹۴»، مستند «نوزده نوزده» و مستند «خوره» اشاره کرد.

 گفتنی است، «بازیستا» اولین رویداد بازینامه‌نویسی در مسیر رشد و تولید است که در قالب بازی رومیزی، اتاق‌فرار و بازی‌های محیطی برگزار می‌شود. در این رویداد، نوجوانان علاقه‌مند به بازی‌سازی براساس مجموعه موضوعات استخراج‌شده از محصولات فرهنگی با منابعی از جمله فیلم، کتاب، انیمیشن، سریال و... کار خود را آغاز می‌کنند.

این رویداد  از ۱۵ آبان‌ماه جاری همزمان با برگزاری نشست خبری در حوزه هنری انقلاب اسلامی به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.  لازم به ذکر است دبیرخانه رویداد ملی «بازیستا» در حوزه هنری استان قزوین مستقر است و به پیگیری برگزاری مراحل رویداد می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha