۱۴۰۲.۰۸.۰۱

ناهید منصوری- خبرنگار، حوزه هنری استان البرز به مناسبت سالروز شهادت سیدروح‌الله عجمیان، رویداد هنری «فرزند روح الله» را با حضور ۴۰ هنرمند حوزه گرافیک و تصویرسازی از چهارشنبه تا جمعه ۲۶ تا ۲۸ مهرماه در استان البرز برگزار کرد که تولیدات هنری ویژه‌ای را به همراه داشت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمدولی محرابی، رییس حوزه هنری البرز درباره رویداد هنری «فرزند روح الله» گفت: این رویداد کارگاه خلق آثار هنری با موضوع فلسطین و شهید عجمیان در رشته‌ها پوستر، تصویرسازی و المان شهری بود که با مقارن شدن زمان برگزاری این رویداد با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه؛ هنرمندان در روز اول این کارگاه، با موضوع غزه به خلق آثار پرداختند و چیزی حدود ۳۰ اثر هنری تولید شد.

۳۰  اثر هنری با موضوع شهید عجمیان تولید شد

وی ادامه داد: دو روز بعدی این کارگاه به شهید عجمیان اختصاص داشت و هنرمندان، ۳۰ اثر با موضوع این شهید مدافع امنیت تولید کردند که با تکمیل آثار تا امروز( دوشنبه، یکم آبان ماه)، آماده نمایش و برگزاری نمایشگاه شده‌اند.

رییس حوزه هنری البرز  اظهار کرد: از میان تولیدات هنرمندان، حدود۶۰ درصد آثار پوستر، ۳۰ درصد تصویرسازی  و ۱۰ درصد المان شهری است.

۳۰  اثر هنری با موضوع شهید عجمیان تولید شد

وی با تاکید بر اینکه آثار هنری در قالب نمایشگاه میدانی، فضاسازی شهری و فضای مجازی ارائه می‌شود گفت: ماحصل این کارگاه در هفته آرمان روح الله که ۶ تا ۱۲ آبان ماه است، در سطح استان البرز و شهر کرج به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین تولیدات هنری با موضوع غزه در این رویداد، در فضای مجازی و توسط هنرمندان داخلی در سطح بین‌المللی منتشر شده است.  

محرابی با بیان اینکه بزرگداشت شهید عجمیان در شب ۱۲ آبان ماه در جوار مزار شهید از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در امامزاده محمد کرج برپا می‌شود اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه میدانی، مداحی و سخنرانی، شب شعر، نماهنگ و سرود از جمله بخش‌های این مراسم خواهد بود. همچنین قرار است در این مراسم پرتره شهید عجمیان که توسط آرش ساربان کار شده به نمایش درآید.

وی در پایان گفت: در بخش استانی هم قرار است پک فرهنگی شامل آثار هنری به استان‌ها ارسال شود که در حال حاضر تولیدات با موضوع غزه به استان‌های دیگر فرستاده شده و بخشی از تولیدات به آثار مولتی مدیا تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha