۱۴۰۲.۰۷.۱۵

مدرسه فیلمسازی نور با حضور «حسین دارابی» و «امیر مهریزدان» و با برگزاری دو دوره فیلم‌سازی «داستانی» و «مستند» آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ محمد باصفا، مسئول مدرسه فیلمسازی نور مرکز آموزش حوزه هنری گفت: هدف از فعالیت این مدرسه، تربیت فیلمساز انقلابی است که هنرجویان در دوره‌های آموزشی این دوره، به« فرم» و «محتوا» و «تکنیک » مسلط شده و آماده ورود به دنیای حرفه‌ای سینما می‌شوند.

باصفا ادامه داد: مدرسه فیلمسازی نور به علاقه‌مندانی که توانسته‌اند به این دوره‌ها ورود کنند، آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد که آنها را به فیلمساز مولف تبدیل می‌کند. فیلمسازان تربیت شده ما در آینده فیلم‌های خود را ضمن تسلط بر فرم، محتوا و تکنیک با آگاهی و چشمانی باز خواهند ساخت و اهداف و حرف‌هایی برای گفتن دارند که روی دنیای پیرامون خود اثر می‌گذارند.

وی افزود: ما در مدرسه فیلمسازی نور، فیلمسازانی پرورش می‌دهیم که متناسب با انقلاب اسلامی و نیازهای آن کار می‌کنند و نسبت به رویدادهای دنیای پیرامون خود فعال هستند. هنرمندان ما از چالش‌های اجتماعی و نیازهای مردمی سخن خواهند گفت و دغدغه‌های گوناگون جامعه را در قالب فیلم به نمایش خواهند گذاشت.

با صفا در ادامه با تاکید بر تولید محور بودن دوره‌های آموزشی این مدرسه گفت: مدرسه فیلمسازی نور در دوره مقدماتی با 60 هنرجوی خانم و آقا کار را آغاز کرده است. این تعداد هنرجو از میان 200 متقاضی  پس از مصاحبه عمومی و تخصصی برای دورهای فیلمسازی داستانی و مستند انتخاب و پذیرفته شده‌اند.

مسئول مدرسه فیلمسازی نور مرکز آموزش حوزه هنری ادامه داد: این مدرسه طی مراسمی با حضور اساتید مدرس فیلم‌های داستانی و مستند، کار خود را آغاز کرد که از جمله این اساتید می‌توان به آقایان حسین دارابی و امیر مهریزدان اشاره کرد.

با صفا افزود: علاوه بر این دو هنرمند، اساتید دیگری همچون مجید رستگار، محمد جواد رئیسی، مهدی انصاری، محسن کریمیان، محمد خوشدل فر، محسن آقایی نیز در این مدرسه به تدریس سرفصل‌های در نظر گرفته شده می‌پردازند.

وی هدف نهایی این مدرسه را تربیت و پرورش فیلمسازان انقلابی آینده کشور عنوان کرد و افزود: فیلمسازانی که دوره‌های آموزشی مدرسه فیلمسازی نور را با موفقیت پشت سر بگذارند، در صورت آمادگی کامل و داشتن طرح و ایده قابل دفاع ، می توانند با همکاری حوزه هنری، به تولید آثار سینمایی بلند بپردازند.

بر اساس این گزارش، نخستین دوره تربیت فیلمساز مدرسه فیلمسازی نور در دو بخش داستانی و مستند با حضور 60 هنرجو همزمان با افتتاح این مدرسه آغاز به کار کرده و هم اکنون کلاس‌های آموزشی در حال پیگیری و برگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha