۱۴۰۲.۰۷.۰۵

مدیر بخش نهالستان فراتهران گفت: مأموریت مرکز نوآوری امید توسعه زیست‌بوم صنایع خلاق در منظومه انقلاب اسلامی با رویکرد فراتهران و اولویت موضوعی صنایع مرتبط با حوزه کودک و نوجوان (نوشت‌افزار، کتاب، سرگرمی، بازی ویدئویی، پویانمایی، اسباب‌بازی و بازی ‌رومیزی) و در اولویت بعدی سایر حوزه‌های صنایع خلاق به‌شرط مستعد بودن است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، زیست‌بوم کودک و نوجوان در ایران جایگاه ویژه و حساسی دارد و به‌عنوان یکی از حوزه‌های استراتژیک تعریف می‌شود. تربیت نسل‌های آتی و رویکرد تمدنی با ابعاد هویت ایرانی‌اسلامی از وجوه بسیار پراهمیت حوزه کودک و نوجوان است. تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت تربیت نسل آتی و اولویت تولیدات فرهنگی و هنری با رویکرد ایرانی – اسلامی نیز خود نشان‌دهنده ضرورت توجه دوچندان به این موضوع است. به همین خاطر حمایت از صاحبان ایده، طرح یا محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع کودکان و نوجوانان می‌تواند خون تازه‌ای را در رگ‌های زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی کشور جاری کند.

مرکز نوآوری امید به‌عنوان یکی از مراکز حمایت‌کننده و شتاب‌دهنده با مأموریت ویژه حمایت از افراد خلاق و صاحب ایده به میدان آمده است تا چالش‌ها و موانع پیش رو را برداشته و قدم‌های بلندی برای گسترش سبد محصولات، اسباب‌بازی، نوشت افزار، تولیدات تصویری، پویانمایی و محصولات ویژه کودک و نوجوان بردارد. نهالستان امید نیز به‌عنوان بخش اصلی این مرکز، حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها را در سطح کشور بر عهده دارد.

علیرضا رحمانی پور ، مدیر بخش نهالستان فراتهران ، در این باره توضیح می‌دهد: «مرکز نوآوری امید یکی از مراکز ریشه‌دار در حوزه نوآوری کشور است و از سال ۹۵ در بحث حمایت از تیم‌ها، شتاب‌دهی و فعالیت در عرصه زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی، سابقه طولانی دارد. امید با ایجاد بستر لازم از ایده، طرح و محصولات نوآورانه در زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی حمایت می‌کند. مأموریت امید، توسعه زیست‌بوم صنایع خلاق در منظومه انقلاب اسلامی با رویکرد فراتهران و اولویت موضوعی صنایع مرتبط با حوزه کودک و نوجوان (نوشت‌افزار، کتاب، سرگرمی، بازی ویدئویی، پویانمایی، اسباب‌بازی و بازی ‌رومیزی) و در اولویت بعدی سایر حوزه‌های صنایع خلاق به‌شرط مستعد بودن است.

مدیر بخش نهالستان فراتهران در ادامه افزود:‌اکنون این مرکز، کار ویژه‌ای را در هر نقطه از ایران بر عهده دارد و آن هم حمایت از افراد فعال و صاحبان ایده در حوزه زیست‌بوم کودک و نوجوان و صاحبان ایده کسب‌وکارهای خرد و نوپا، هسته‌های فرهنگی و هنری با ظرفیت تجاری‌سازی در حوزه کودک و نوجوان است.

وی در ادامه گفت: زنجیره خدمات امید به مخاطبین امید در لایه‌های مختلف، بسته به گستردگی محصولات و نوع آن متفاوت است اما به‌صورت خلاصه می‌توان به تأمین سرمایه و حمایت مالی به‌صورت مستقیم در قالب مشارکت در پروژه یا با کمک نهادهای مالی در دسترس، ارائه خدمات زیرساختی و تأمین فضای موردنیاز تیم‌ها از قبیل استودیو، تجهیزات فنی و آموزش و مشاوره کسب‌وکار، تبلیغات، تجاری‌سازی و شبکه‌سازی جهت ورود به بازار اشاره کرد. نهالستان امید با ایجاد بستر با ثبات، کامل و مجهز، به رشد و توسعه فعالان صنایع خلق و فرهنگی و مجموعه‌های فرهنگ بنیان در منظومه انقلاب اسلامی می‌پردازد. نهالستان با برخورداری از فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات موردنیاز و شبکه مربیان، امکان بلوغ و رشد محصولات فعالان زیست‌بوم را فراهم می‌کند. این بخش در زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی، نیازها، خلأها و کاستی‌ها را شناسایی کرده و حمایت از طرح یا محصول فعالان این زیست‌بوم را در دستور کار قرار می‌دهد.

 رحمانی پور افزود : نهالستان امید دارای دو بخش تهران و فراتهران است تا به صورت متمرکز، سراسر کشور را تحت پوشش قرار دهد. حمایت و پشتیبانی از ایده، طرح و محصولات نوآورانه با موضوع کودک و نوجوان به عنوان اولویت این مرکز مطرح شده و این نوید را می‌دهم افراد خلاق و صاحب فکر می‌توانند با مراجعه به امید، از حمایت طرح و پروژه‌های خود به شرط مستعد بودن و قابلیت ارائه محصول و نتیجه نهایی مطمئن باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha