۱۴۰۲.۰۶.۱۳

در پنجمین روز اجرای هنری از هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی اربعین «روایت راهیان» گروه هنری تعزیه باران در مرز بین‌المللی شلمچه به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در حاشیه پنجمین روز اجرای هنری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی اربعین «روایت راهیان» مهدی پرویش، سرپرست گروه نمایش باران و سرپرست تئاتر شهر آبادان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اربعین امسال ٣ تعزیه حضرت ابوالفضل عباس (ع)، پرفورمنس و حضرت قاسم (ع) را در مرز بین‌المللی شلمچه برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) به روی صحنه بردیم.

وی عنوان کرد: گروه نمایش باران از سال ٨۶ این تعزیه‌ها را به صورت دوره‌گردی اجرا می‌کرد و پس از آن هر سال در محلی روبه‌روی استادیوم تختی آبادان اجرای برنامه داشت.

 سرپرست گروه نمایش باران تصریح کرد: شور و اشتیاق وصف ناپذیری برای نشستن پای تکیه و تعزیه‌خوانی‌ها وجود دارد؛ امسال نیز این گروه در مرز بین‌المللی شلمچه ٣ اجرا را برای زائران به روی صحنه برده است.

پرویش اظهار کرد: ٩ شهریور نیز در مرز بین‌المللی شلمچه به اجرای برنامه خواهیم پرداخت و پس از آن در آبادان برنامه خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: گروه هنری باران از سال ٧۴ تشکیل شده است و افزون بر تعزیه و پرفورمنس، تئاتر و نمایش‌های حرفه‌ای را نیز به صورت عمومی و یا خاص جشنواره‌ها کار می‌کند.

 هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان روایت راهیان از یکم تا سیزدهم شهریور ماه در نقطه صفر مرزی شلمچه با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

این هنرمندان از پنجم تا پانزدهم شهریور ماه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha