۱۴۰۲.۰۶.۰۶

گروه قمر بنی هاشم (ع) که گروه اعزامی تعزیه از تهران است، در مرز بین المللی شلمچه به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، ابوالفضل میرزا احمدی سرپرست گروه قمر بنی هاشم (ع)، در حاشیه چهارمین روز اجرای هنری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی اربعین «روایت راهیان» با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی از تهران به شلمچه اعزام شدیم، نخستین اجرای این گروه در مرز بین‌المللی شلمچه بود و پس از آن ۴ اجرای دیگر را در نجف اشرف و ٢ اجرا نیز در کربلا معلی خواهیم داشت.

وی با اشاره به تعدد و درخشش گروه قمر بنی هاشم (ع) در خارج از مرزها عنوان کرد: گروه قمربنی‌هاشم (ع) سال گذشته در ارمنستان به اجرای تعزیه پرداخت و بسیار خوش درخشید.

میرزا احمدی با بیان اینکه گروه کامل قمر بنی هاشم (ع) متشکل از ١۵ تعزیه‌خوان است؛ گفت: امشب گوشه‌ای از شهادت قمر بنی هاشم (ع) را به روی صحنه بردیم.

سرپرست گروه قمر بنی هاشم (ع) هدف از اجرای تعزیه را آشنایی نسل جوان با سیره ائمه اطهار (ع) دانست و افزود: ما می‌خواهیم جوانان به عشق امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) در این مجالس حضور پیدا کنند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم به واسطه اجرای مجالس تعزیه، جوانان با تعزیه‌خوانی آشنا شوند.

هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین با عنوان روایت راهیان از یکم تا سیزدهم شهریور ماه در نقطه صفر مرزی شلمچه با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد. این هنرمندان از پنجم تا پانزدهم شهریور ماه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha