۱۴۰۲.۰۶.۰۵

دومین روز از هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» با اجرای سه نمایش تعزیه، گروه سرود المهدیون و شعرخوانی سپری شد.

به گزارش روابط‌عمومی حوزه هنری، اجراهای دومین روز از هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان»  بعد از برپایی نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شد و با استقبال زائران کربلا همراه بود.

شعرخوانی عباسی، آغازگر اجراها بود. سپس گروه تعزیه خدام الحسین (ع) شهرستان شیبان به سرپرستی جواد زبیداوی و پس از آن گروه فرهنگی هنری مذهبی مهجت الزهرا از بسیج هنرمندان ناحیه امام حسین (ع) به سرپرستی سمیه سلامت به اجرای برنامه پرداخت‌.

پس از دقایقی وقفه برای استراحت، گروه تعزیه معراج آفتاب با موضوع شاهچراغ در دومین روز از هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین روایت راهیان، به اجرای برنامه پرداختند.

از آنجا که در نمایش‌های تعزیه با بهره‌گیری از مضامین عاشورا و با تصویرسازی‌های بکر، زمینه درک و لمس رخداد بزرگ و تاریخی عاشورا برای مخاطب فراهم شده بود؛ این اجراها با استقبال خوب مردم مواجه بود.

این برنامه با اجرای گروه سرود المهدیون به سرپرستی خانم غوابش تا پاسی از شب ادامه داشت و با پایان رسمی دومین برنامه همایش بین‌المللی روایت راهیان، هنرمندان با مداحی همراه شدند و به سینه‌زنی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha