۱۴۰۲.۰۶.۰۱

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پی درگذشت «حبیب پورسیفی» هنرمند و پیشکسوت تئاتر استان گیلان، پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در پیام تسلیت کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پی درگذشت «حبیب پورسیفی» هنرمند و پیش‌کسوت تئاتر استان گیلان، آمده است:

« انالله و انا الیه راجعون

بی شک هنر تئاتر، مدیون تجارب ارزشمند پیش‌کسوتان این عرصه است که روزی روزگاری با تلاش و ازخودگذشتگی خود چراغ تئاتر را روشن نگه داشته و به سلامت به دست نسل حاضر رسانده‌اند. استاد حبیب پورسیفی یکی از این پیش‌کسوتان باتجربه و توانمند کشور بود که عمر پربارش را صرف انتقال تجارب گرانبهایش به نسل حاضر نمود و همواره با اخلاق مثال زدنی و ادب و احترام ویژه‌ای که داشت الگوی هنرمندان جوان بود.

درگذشت این هنرمند توانا و مردمی را به خانواده محترم ایشان و اهالی تئاتر استان گیلان تسلیت گفته و از درگاه پروردگار برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبائی مسئلت می‌نمایم.
کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری»
مرحوم حبیب پورسیفی هنرمند برجسته تئاتر و تلویزیون، متولد سال ۱۳۲۳ در رشت است. وی از سال ۱۳۳۸ برای همکاری در رادیو گیلان وارد نمایش‌های رادیویی شد و به دلیل داشتن صدای مناسب، توانست نمایش‌های زنده زیادی را به صحنه ببرد. او از سال ۱۳۴۶ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و از سال ۱۳۵۱ وارد انستیتوی مربیان هنری شد و دو سال بعد موفق شد با گرایش بازیگری و کارگردانی فوق دیپلم هنر را اخذ کند.

 زنده‌یاد پورسیفی در نمایش‌های «نقشی روی چوب» نوشته اینگمار برگمان، «خرمن‌های سوخته» نوشته رضا احمدی، «گلدونه خانوم» نوشته اسماعیل خلج و ... به ایفای نقش پرداخته و آخرین کار تئاتر وی اجرای نمایش «آهسته با گل سرخ» نوشته اکبر رادی بود.

بازی در سریال «کوچک جنگلی»،فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است» و «آن سوی ابرها» از دیگر کارهای هنری این هنرمند به شمار می‌رود.

نگارش کتاب تاریخ شفاهی به نام «روزگار حبیب» نیز از دیگر فعالیت‌های زنده یاد پورسیفی در زمان حیاتش است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha