۱۴۰۲.۰۶.۰۱

معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری در دیدار با شرکت‌کنندگان پویش کتابخوانی «هیس‌طوری»، گفت: نوجوانان اشراف خوبی بر مطالب کتاب موردنظر رویداد دارند و حتی به فراخور آن، مطالعاتی تکمیلی بر کتاب داشته و این اتفاق خبر از موفقیت پویش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمد توکلی، معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری با حضور در اردوی گفتگومحور پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» در دیدار با نخبگان شرکت‌کننده این پویش گفت: تاریخ، ریشه بشریت است و نوجوانان دهه هشتادی که آینده نزدیک ایران در دستانشان است باید این ریشه‌ها را بشناسند و از آن به خودشناسی برسند.

وی با اشاره به کتاب‌های درسی ارائه‌ شده در دوران دانش‌آموزی و مدرسه دهه هشتادی‌ها، گفت: تاریخ، عنوان درس مهمی است که باید در مراکز آموزشی رسمی مثل مدرسه بیشتر جدی گرفته شود. مجموعه کتاب «سرگذشت استعمار» اثری است که به کوشش و قلم آقای میرکیایی، نگاهی عمیق‌تر از کتاب‌های درسی به تاریخ دارد و با جذابیت‌های ویژه خود در قالب پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» گنجانده شد.

توکلی افزود: پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» با این کتاب نگاهی جهانی به دیدگان دهه هشتادی‌های مخاطب خود می‌دهد و کمک می‌کند تا آنها استعمار و فعالیت‌های مرتبط با آن را در سراسر دنیا مورد بررسی قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری ادامه داد: یکی از نکاتی که در حوزه هنری به آن تاکید شده است، توجه و پرداخت به مسائل اساسی و بنیادین موردنیاز نوجوانان با بیان هنری و جذاب است، چراکه هنر به تثبیت مسائل گوناگون منجر می‌شود و به مانایی آن کمک می‌کند. در پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» هم با تکیه بر مجموعه کتاب‌های «سرگذشت استعمار» که نثر روانی دارد و با قصه‌گویی متناسب زحمت ده‌ساله نویسنده را به مخاطب ارائه می‌کند، تلاش کرده‌ایم تاریخ استعمار و استعمارگران را با هنر بیان کنیم.

وی افزود: اتفاق قابل‌توجهی که از سوی شرکت‌کنندگان پویش شکل گرفت، اجرای خلاقیت‌های خودجوش دهه هشتادی‌ها و خلق محصول مرتبط با پویش بود. شاید آثار تولیدی مثل پادکست‌هایی که ساختند آماتور باشد اما به‌هرحال در تثبیت مفاهیم این کتاب موثر واقع شد.
توکلی با اشاره به حضور پرشور نوجوانان در این پویش و اردوی پیش از اختتامیه آن گفت: گاهی با بچه‌هایی که گپ و گفتی داشتیم، متوجه مطالعه چندباره هر کتاب از طرف آنها شدیم و این نشان از ارتباط‌گیری خوب با کتاب و درک درست مفاهیم و محتوای اثر دارد. با توجه به موفقیت‌های این رویداد، امکان برپایی آن با اهداف و دیگر موضوعات پراهمیت تاریخ معاصر و جهان فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری افزود: پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» قابلیت بین‌المللی شدن دارد، به‌ویژه از این بُعد که استعمار موضوعی است که همه کشورهای دنیا به نوعی با آن آشنا هستند.

وی در پایان گفت: کارگاهی که با نخبگان شرکت‌کننده این پویش داشتیم نشان داد، نوجوانان اشراف خوبی بر مطالب کتاب موردنظر رویداد دارند و حتی به فراخور آن مطالعاتی تکمیلی بر کتاب داشته و این اتفاق خبر از موفقیت پویش می‌دهد.

پویش «هیس‌طوری» دوم شهریورماه همزمان با سالروز اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان با پشت سر گذاشتن مجموعه برنامه‌هایی به کار خود پایان می‌دهد و نفرات برگزیده را معرفی می‌کند.«هیس‌طوری» که یک پویش سراسری حول مطالعه و کنش‌گری، پیرامون 15 جلد کتاب «سرگذشت استعمار» نوشته مهدی میرکیایی است، کار خود را از آبان 1401 آغاز کرد و روند برگزاری آن تا پایان تیرماه 1402 ادامه داشت. هدف اصلی این پویش با بهانه مطالعه 15 جلد کتاب سرگذشت استعمار این بود تا بچه‌ها با مفهوم مهم و بنیادین ذیل عرصه دشمن‌شناسی و مطالعه تاریخ با عنوان استعمار که از غرب برخاسته آشنا شوند.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha