۱۴۰۲.۰۵.۲۹

فراخوان اولین جشنواره‌ ملی طراحی و ساخت عروسک‌های شاهنامه با عنوان «سیمرغ» منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عروسک‌سازی، جشنواره‌ ملی طراحی و ساخت عروسک‌های شاهنامه را برنامه‌ریزی کرده است.

 جشنواره عروسکی شخصیت‌های شاهنامه به عنوان یک رویدادهای فرهنگی هنری ارتباطی نزدیک با ادبیات و فرهنگ ایرانی دارد و شرکت‌کنندگان این جشنواره با ارائه عروسک‌هایی که بر اساس شخصیت‌های ادبیات ایرانی، شاهنامه طراحی و ساخته شده‌اند؛ به ارتباط با فرهنگ و ادبیات ایرانی کمک خواهند کرد.

طبق آنچه در فراخوان جشنواره منتشر شده موضوع این رویداد فرهنگی به شخصیت‌های انسانی  و شخصیت‌های غیرانسانی در شاهنامه اختصاص دارد. شخصیت‌های انسانی شاهنامه شامل گروه‌های مختلفی از جمله پهلوانان، زنان و مردان، پیران و جوانان و حتی کودکان و ضدقهرمانان می‌شوند. همچنین شخصیت‌های غیرانسانی شاهنامه شامل موجودات افسانه‌ای و اساطیری شاهنامه هستند که نقش پررنگی در رخدادها و داستان‌های شاهنامه شاهنامه داشته‌اند.

این جشنواره به صورت رقابتی و در دو بخش طراحی و ساخت در دو سطح تجربی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره‌ ملی طراحی و ساخت عروسک‌های شاهنامه میتوانند آثار خود را تا 31 شهریورماه به دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری به نشانی مشهد، بلوار مدرس، فرهنگسرای بهشت ارسال کنند. بر اساس گاهشمار این جشنواره، آثار شرکت‌کنندگان 15 مهرماه مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند تا برگزیدگان در قالب آیین اختتامیه که 16 مهرماه برپا می‌شود، معرفی شوند.

فراخوان جشنواره ملی سیمرغ منتشر شد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha