ما به این جشنواره ها برای «بیداری» نیاز داریم

ما به این جشنواره ها برای «بیداری» نیاز داریم

گیلمار ماچادو باربسا، داور جشنواره کارتون جشنواره بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «دوستی ایران و برزیل» در یادداشتی درباره این جشنواره نوشت...
۱۴۰۲.۰۵.۲۸

گیلمار ماچادو باربسا، داور جشنواره کارتون جشنواره بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «دوستی ایران و برزیل» در یادداشتی درباره این جشنواره نوشت...

خیلی خوشحالم که در ایران هستم و این ارتباط، بین هنرمندان دو کشور در حال شکل گیری است. اینجا شروع کار است و ادامه آن، در برزیل اتفاق خواهد افتاد. ما تلاش می کنیم موضوعات مختلفی از جمله مبارزه با نژاد پرستی و مبارزه با بی عدالتی را در قالب هنر به مردم ایران و برزیل ارائه دهیم.

در مدتی که ایران بودم مختصری در رابطه با فرهنگ ایرانی و مباحث سیاسی ایران و خاورمیانه آشنایی پیدا کردم و متوجه شدم چقدر با آنچه که تا به حال به ما رسیده، متفاوت است. علاقه دارم با فرهنگ ایران و فرهنگ مقاومت آن‌ها بیشتر آشنا شوم، امیدواریم در آینده، ارتباط شکل گرفته بین ایران و برزیل تقویت شود. من متولد برزیل هستم و در این مدت در کنار هنر، با مسائل سیاسی نیز آشنا شدم. در طول سال‌ها با سندیکاها، گروه‌های متفاوت و روزنامه‌نگاران همکاری کردم. شاید گاهی هم به خاطر دغدغه مالی با رسانه‌ها برای تولید محتوا همکاری کرده‌ام. بعد از اینکه اینترنت به این صورت فراگیر شد، از رسانه‌های چاپی گذر کرده و به صورت مستقل کار کردم. از آن زمان دیدگاه خود را به صورت آزادانه مطرح کردم و وارد مسائل سیاسی که در کشور اتفاق می‌افتاد شدم.‌ وقتی به صورت مستقل وارد شدم، به مباحث سیاسی ورود کردم. به‌خصوص در دوره رییس جمهوری قبلی، مسائل انتقادی را مطرح کردم که با حملات شدید از سوی گروه‌های متفاوت که مانع پخش فعالیت‌های من می‌شدند مواجه شدم. بالاخره افرادی را همراه و مباحث چالشی را مطرح کردم تا اینکه در زمان کرونا توانستم مباحثی را که کار کرده بودم جمع‌آوری کرده و در کتابچه‌های متفاوت جمع کنم.

 ما نیاز داریم که چنین جشنواره‌هایی برگزار شود تا بتوانیم مباحث مختلف و چالشی را برای بیدار کردن انسان‌ها به کار بگیریم. برگزاری این جشنواره می تواند ارتباطی بین جامعه ایران و برزیل ایجاد کند و این نشان‌دهنده اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی است.

برزیل مانند جنگ هشت ساله ایران، جنگی را تجربه نکرده است اما در این چند روز دیدم که چگونه آثار جنگ جمع‌آوری شده که به نسل‌های آینده منتقل شود. شما گنج بزرگی دارید. ما در برزیل جنگ داخلی داریم که نژادپرستی در نقاط مختلف کشور ما اتفاق می‌افتد. ما نیاز داریم ملت خودمان را در این رابطه بیدار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha