۱۴۰۲.۰۵.۲۸

استاندار کردستان خواستار ورود جدی حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای تقویت و توسعه فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در این استان شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در نشست با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونان وی در تهران، اظهار کرد: کردستان در تمامی حوزه‌ها از جمله مباحث فرهنگی دارای ظرفیت‌های بالایی است و باید از این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه و پیشرفت هر چه بهتر استان بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به لزوم ورود جدی حوزه هنری انقلاب اسلامی به مباحث فرهنگی و هنری در استان کردستان، بیان کرد: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی در کردستان وجود دارد و انتظار می‌رود که حوزه هنری به شکل جدی‌تری در راستای تقویت فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در این استان ورود کند.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از نگاه ویژه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به مسائل فرهنگی و هنری این استان، افزود: استانداری کردستان آمادگی دارد تا نهایت همکاری و همراهی را با حوزه هنری داشته باشد و در این مسیر از هیچ تلاشی برای کمک به حوزه هنری در راستای نیل به توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری در سطح کشور و استان دارای سرمایه‌های ارزشمندی است، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های در اختیار حوزه هنری انقلاب اسلامی و بسیج این توانمندی‌ها در راستای کمک به توسعه فرهنگ و هنر در استان کردستان یکی از انتظارات جدی ماست و امیدواریم که در این مسیر بتوانیم با تعریف فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک در مسیر کمک به توسعه فرهنگ و هنر در استان گام برداریم.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به میزبانی کردستان از زائران اربعین حسینی برای دومین سال پیاپی، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته و علیرغم محدودیت‌های مختلف، اقدامات خوبی در استان برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی صورت گرفت و امسال نیز هماهنگی‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی و هنری برای زائرین اربعین حسینی، عنوان کرد: انتظار داریم که حوزه هنری با استقرار موکب هنر در مرز باشماق مریوان، پیشگام در ارائه تولیدات فرهنگی و هنری به زائرین اربعین باشد.

استاندار کردستان ورود زائرین به استان را با برکت خواند و افزود: حضور زائرین اربعین حسینی برای کردستان و مردم این دیار برکات زیاد معنوی و مادی به دنبال دارد و بیان این برکات به وسیله زبان هنر یکی از انتظارات ما از حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف استان کردستان، افزود: یکی از انتظارات ما احداث پردیس سینمایی در شهرستان قروه است و به همین دلیل ضمن اعلام آمادگی از سوی استان برای مشارکت در این بخش، امیدواریم که با ورود حوزه هنری و با تعریف یک کار جهادی، انتظار چندین ساله مردم این دیار برای بهره‌مندی از سینما به پایان برسد.

زارعی کوشا به اهمیت برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی فرهنگی و هنری در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری در کردستان است و انتظار می‌رود که امسال نیز این جشنواره در ایام ماه ربیع الاول در سنندج برگزار شود و ما در استان آمادگی ارائه حمایت‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد را داریم.

در پایان ضمن تقدیر مجدد از توجه ویژه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به مسائل فرهنگی و هنری استان کردستان، گفت: آمادگی داریم تا در مسیر رفع مشکلات و کمبودهای حوزه هنری در حوزه های مختلف ورود جدی داشته باشیم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های در اختیار استفاده خواهیم کرد.

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی استاندار کردستان و توجه ویژه وی به مباحث فرهنگی و هنری، اظهار کرد: ما در حوزه هنری نگاهی ویژه به مسائل فرهنگی کردها به ویژه استان کردستان داریم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های در اختیار بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به تهیه و تولید سریال سوران که مبتنی بر خاطرات یکی از رزمندگان کرد در دفاع از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ما در حوزه هنری ورود جدی و مبتنی بر نگاه بلند مدت به مسائل فرهنگی کردستان داریم و در این راستا آمادگی برای حمایت از تولیدات فاخر و رویدادهای برجسته ملی و بین‌المللی وجود دارد.

در ادامه این نشست که با حضور معاونان راهبری امور استان‌ها و توسعه مدیریت و منابع انسانی حوزه هنری برگزار شد، مسائل مختلف برای حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی حوزه هنری در استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha