۱۴۰۲.۰۵.۰۳

محمدعلی رجبی که از هنرمندان حوزه کارتون و کاریکاتور است گفت: کار هنر بیان و تجلی حقیقت است و هنرمندان با برگزاری مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها و تولید فیلم و آثار هنری به صورت‌های مختلف باید از ساحت حقیقت دفاع کنند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمدعلی رجبی  درباره واکنش به آتش زدن قرآن کریم با زبان هنر گفت: هنر بیان حقیقت است و قرآن کلام حق. کلام حق خودش زیباست و هنر به مثابه ظرفی زیبا برای بیان حقایق است. هنر بهترین مامن و مجرایی برای بیان حقیقت قرآن کریم محسوب می‌شود و این از وظایف اصلی کسانی است که به هنر اعتقاد دارند.

هنرمندان باید از ساحت حقیقت دفاع کنند

وی  با تاکید بر اینکه هنرمندان باید در وهله اول رجوعی مجدد به قرآن کریم داشته باشند اظهار کرد: کار و نقش هنر بیان و تجلی حقیقت است و هنرمندان با برگزاری مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها و تولید فیلم و آثار هنری به صورت‌های مختلف باید از ساحت حقیقت دفاع کنند.

این هنرمند حوزه هنرهای تجسمی افزود: ما قرآن را کتابی که فقط دستوراتی شرعی تعیین کرده نمی‌دانیم بلکه آن را کلام مقدس می‌دانیم و معتقدیم اگر قرار است به عنوان انسان هویت خودمان را به اثبات برسانیم این امر فقط از طریق قرآن محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان یک وظیفه انسانی، اخلاقی و اسلامی در قبال قرآن دارند گفت: اینکه ما یکسره جلد قرآن را نشان دهیم و بگوییم قرآن برای ما عزیز است و ما قرآن را دوست داریم و توهین به آن را نمی‌پذیریم کافی نیست اگرچه بیان همه این موارد خوب است اما اینکه چه چیزی را از فرهنگ و حقیقت قرآن تجلی می‌دهیم مهمتر است.

قرآن گنجینه‌ای که بشر می‌تواند به آنها اکتفا کند

رجبی با تاکید بر اینکه باید به کسانی که تصور می‌کنند می‌توانند به قرآن آسیب برسانند بفهمانیم که قرآن گنجینه‌ای از همه معارفی است که بشر می‌تواند به آنها اکتفا کند اظهار کرد: وقتی عملکرد ما مثل همه کارهایی که در فرهنگ قدیم انجام شده مبتنی بر قرآن کریم باشد بزرگترین مبارزه علیه اقداماتی چون آتش زدن قرآن کریم را انجام داده‌ایم و کارهای دشمنان را بسیار سخیف در ذهن مردم جهان نشان داده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha