۱۴۰۲.۰۴.۱۹

رئیس حوزه هنری، تقویت ابعاد هنری -رسانه‌ای جشنواره‌ بین المللی افشای حقوق بشرآمریکایی را از جمله وظایف حوزه هنری برشمرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمد مهدی دادمان در مراسم رونمایی از فراخوان و پوستر بخش هنری این جشنواره که در حوزه هنری برگزار شد گفت: افشای درونِ فاسد حقوق بشر آمریکایی مساله مهمی است و باید همه وجدان‌های آگاه و بیدار، خصوصا هنرمندان و صاحبان فکر و قلم و اندیشه، به‌خاطر جنایات ایالات متحده در اقصی نقاط جهان، نسبت به این موضوعِ مهم حساس باشند و به خلق اثر بپردازند.

دادمان ضمن اشاره به اهمیت مسئله حقوق بشر، آن را دستاویزی برای مدعیان دروغینی خواند که علیه انسانیت و فطرت بشری با هژمونی رسانه‌ای و هنری گسترده، در حال وارونه جلوه دادن و تغییر جایگاه ظالم و مظلوم هستند.

رئیس حوزه هنری از دست اندرکاران این رویداد بین المللی قدردانی کرد و افزود: باید به نقطه ای برسیم که روایت غالب رسانه ای درباره جنایات زورگویان مستبد عالم ،در اختیار ملت‌های ستمدیده و مظلوم باشد و بتوانیم دراین حوزه با غرب برابری و مقابله به مثل نمائیم که برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره بین المللی افشای حقوق بشرامریکایی ما را به این امر نزدیک‌تر می‌کند و همه وظیفه داریم در این خصوص کمک کنیم. این‌گونه فعالیت‌ها و برنامه‌ها، در مسیر جبران غفلت‌های گذشته خواهد بود و باعث می‌شود ملل مختلف، در کنار جامعه متدین و مسلمان ایران در این‌خصوص مطالبه‌گر باشند.

وی همچنین روایت هنری و رسانه‌ای این موضوع را از جمله اقدامات مرتبط به حوزه هنری دانست و گفت: از هیچ همکاری و کمکی در راستای بهبود این فعالیت‌ها دریغ نخواهیم کرد.

نشان ملی و تقدیر از برگزیدگن

ششمین جشنواره بین المللی افشای حقوق بشر آمریکایی توسط حوزه هنری استان البرز، موسسه مردم نهاد عهد نو و کمیته صیانت از حقوق مردمی و با دبیری دکتر اسماعیل آجرلو در دو بخش اهدای نشان ملی و تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف رسانه ای حقوقی هنری، اقتصادی و علمی و پژوهشی در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 این مراسم در سالن جلسات حوزه هنری با حضور محمد مهدی دادمان و رییس حوزه هنری البرز و دکتر آجرلو دبیر فراخوان ششمین جشنواره افشای حقوق بشرآمریکایی و جواد تمدنی نماینده بنیاد روایت و باحضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها برگزار شد.
درابتدای برنامه دکتر آجرلو دبیر جشنواره در سخنانی گفت : این رویداد از سال ۹۵ با کمک دوستان آغاز شد و به مرور کامل تر شد و امسال بخش نشان ملی به آن افزوده شده که حوزه هنری در بخش هنری می تواند در انتخاب هنرمندان منتخب نشان ملی ، بصورت تخصصی ورود کند.
مهرابی رییس حوزه هنری البرز نیز در این رویداد گفت: ایده اولیه بخش هنری جشنواره حقوق بشر آمریکایی در البرز شکل گرفته است .امسال آثار رسیده از کیفیت بالایی برخوردار است وبه شدت حرفه‌ای است و این قابل پیش‌بینی نبود، چندین سال است که آثار تولید شده در بخش هنری فراخوان به عنوان خوراک هنری در کشور استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha