۱۴۰۲.۰۴.۰۶

سومین نشست از سلسله برنامه‌های «صبح تماشا» با نقد و بررسی رمان «مسافر جمعه» توسط دفتر داستان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می شود.

‌این برنامه روز یکشنبه 11 تیرماه، ساعت 16 در سالن آسمان حوزه هنری استان قم با حضور سمیه عالمی، نویسنده اثر، محمدعلی رکنی، منتقد و دیگر کارشناسان و منتقدان و علاقمندان به رمان برگزار خواهد شد.

رمان «مسافر جمعه» نوشتۀ «سمیه عالمی»، نویسنده قمی است. وی گرچه در دانشگاه در رشته گیاه‌پزشکی تحصیل کرده اما به جهت آشنایی با داستان و به خصوص شور و شوقش به فعالیت در این زمینه، از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در انصراف داده و اینک سال‌هاست که در زمینه داستان‌نویسی و تدریس آن فعالیت می‌کند.

سمیه عالمی از جمله نویسندگانی است که ضمن اهتمام در راستای تولید داستان و رمان، نگاه و رویکرد به‌خصوصی نیز به تدریس و همچنین تحقیق و پژوهش در عرصه ادبیات داستانی دارد و حالا قرار است رمان «مسافر جمعه» او در برنامه صبح تماشا نقد و بررسی شود.

بر اساس این گزارش، صبح تماشا عنوان سلسله نشست‌های نقد و بررسی رمان‌های برگزیده جشنواره داستان انقلاب، طی سالیان گذشته است که هر ماه توسط دفتر داستان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار خواهد شد و حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان و نویسندگان عزیز آزاد است.

جشنواره داستان و شعر انقلاب به عنوان یکی از رویدادهای مهم ادبی حوزه هنری در سیزدهمین دوره که نیمه دوم 1402 برگزار می‌شود موضوعاتی چون عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی، ادبیات مقاومت، مسائل و رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش انقلاب اسلامی در رهبری، وحدت و همراهی با جریان‌های استکبارستیز جهان را دستمایه خلق آثار ارزشمند ادبیات انقلاب قرار داده است.

بر اساس فراخوان منتشر شده که در سایت http://www.artfest.ir قابل رویت است علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 30 آبانماه آثار تولیدی خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی ارائه کنند.

سیزدهمین جشنواره داستان و شعر از سوی موسسه سپهر سوره و مرکز آفرینش‌های ادبی در نیمه دوم سال برگزار می‌شود و بهزاد دانشگر دبیر علمی و تیمور آقامحمدی مشاور و مسئول فعالیت‌های استانی این دوره از جشنواره داستان و شعر انقلاب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha