۱۴۰۲.۰۳.۲۳

کتاب «بازی ادامه دارد» نوشته محمدحسن یادگاری، منتشر شد.

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محمدحسن یادگاری در کتاب «بازی ادامه دارد» که به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شده به موضوع مدیریت بهره‌گیری از بازی‌های آنلاین پرداخته است.

بازی (آنلاین) نوعی جامعه جدید است و نحوۀ تعامل ما با بسیاری از دوستانمان این‌گونه شکل می‌گیرد. آنجاست که احساس خوشی و امنیت می‌کنیم. آنجاست که احساس می‌کنیم ما را پذیرفته‌اند. اما در جامعۀ‌ واقعی، به بازیکنان انگ می‌زنند که افرادی خوره، معتاد، بازنده یا تنها هستند. حتی برخی می‌گویند آن‌ها تنبل‌اند و توانایی‌شان را هدر می‌دهند. بنابراین در محیط بیرون بازی احساس نمی‌کنند که از سوی دیگران پذیرفته می‌شوند و چون چنین احساسی دارند، جوامع بازی آنلاین (بیش از بازی‌های غیرآنلاین) به دلایل اجتماعی بودن و زنده بودن، به فضایی تبدیل می‌شود که همۀ بازیکنان با هم پیوند خاصی می‌یابند. البته امکان دارد این موضوع بازیکنان را علیه جهان واقعی کند.

در این کتاب ما بازی‌ها و زیست‌بوم آن را بستری مناسب برای سود بردن از مزایای بی‌شمار آن می‌دانیم؛ اما دربارۀ نوع و چگونگی مدیریت بهره‌گیری از این دست بازی‌ها، توجهاتی انتقادی ارائه می‌دهیم.

کتاب «بازی ادامه دارد» هم‌اکنون در سایت کتاب فردا عرضه می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای سفارش کتاب به لینک https://bookroom.ir/book/105109 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha