۱۴۰۲.۰۳.۲۳

هنرمند خوشنویس استفاده از رنگ‌های زنده و متنوع را از ویژگی‌های نقاشی‌های علی‌محمد شیخی در نمایشگاه «رنگ‌ها در نمی‌زنند» دانست.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، حسین غلامی، هنرمند خوشنویس در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌های علی‌محمد شیخی که با عنوان «رنگ‌ها در نمی‌زنند» در گالری ابوالفضل عالی برپاست، گفت: با ورود به نمایشگاه و در نگاه اول آنچه از تابلوها به چشم می‌آید، بحث رنگ در آثار علی‌محمد شیخی است؛ به طوریکه می‌توان تنوع و استفاده از رنگ‌ها را از مهمترین ویژگی‌های نقاشی‌های این هنرمند دانست.

وی اظهار کرد: اگرچه برخی هنرمندان نقاش سعی دارند با تکنیک‌های مختلف ضرب و شدت رنگ را از بوم‌های نقاشی بگیرند ولی در نقاشی‌های علی‌محمد شیخی رنگ خیلی زنده است. شیخی با انتخاب مناسب و خوب رنگ‌ها تابلوهایی را خلق کرده که از زیبایی و لطفات برخوردار هستند.

این هنرمند تاکید کرد: حسن نمایشگاه «رنگ‌ها در نمی‌زنند» این است که سیر دستاوردهای علی‌محمد شیخی از تابلوهایی که به نسبت وی در اوج هستند و بعد آثاری که در رتبه پایینتر هستند به صورت یکجا در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند. به عبارتی دیگر وی آثار خود را صادقانه به نمایش گذاشته و افرادی چون من از همین صداقت هنرمند خوشمان می‌آید.

وی ادامه داد: برخلاف برخی افراد که سعی دارند  فقط بالاترین سطح آثارشان را به نمایش بگذارند و میل به کمال‌گرایی دارند ما در این نمایشگاه چنین دیدگاهی را شاهد نیستیم چراکه علی‌محمد شیخی هنرمندی زلال است؛ چه در خلق و خوی و چه در آثار و رفتار خود. او چه در شادی و چه در غم همان چیزی را نشان می‌دهد که هست و این نکته مهم و حسن هنرمند محسوب می‌شود.

غلامی گفت: شیخی هنرمندی است که در لحظه همان چیزی که هست را بروز می‌دهد و این ویژگی در آثارش نیز مشهود است، سادگی در رفتار او امتیاز اوست. وی هرچه هست صادقانه در معرض دید گذاشته و نه در پی اثبات است و نه رد یک نظریه.

خط شخصیتی در ترکیب‌بندی

غلامی با اشاره به خط در آثار نمایشگاه «رنگ‌ها در نمی‌زنند» بیان کرد: این هنرمند خط را به عنوان شخصیتی که می‌تواند در ترکیب بندی گنجاند مورد استفاده قرار داده است. برخی از آثار وی به لحاظ مفهومی دارای ویژگی‌هایی هستند که علی محمد شیخی لازم دیده تا در ترکیب بندی هایش از خط و کولاژ آن استفاده کند. از این دست آثار چند تابلو در در نمایشگاه «رنگ ها در نمی‌زنند» روی دیوار رفته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha