۱۴۰۲.۰۳.۱۷

مرتضی اسدی‌مرام گفت: با اینکه شرایط دمای هوای محیطی، مطبوع گردهمایی میدانی در جنوب شرق استان تهران نبود اما اجراهای ما با شور و اشتیاق بسیاری از سوی مردم هر شهر، روستا و محله روبرو می‌شد و هنرمندانمان نیز با دل و جان به اجرا می‌پرداختند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، «قصه های خوب برای بچه های خوب» با برپایی برنامه‌ای با عنوان «بچه محل قهرمانم» به معرفی و بازخوانی قهرمانان اقیلم که نخستین مقصد آن از 9 تا 13 خردادماه ۱۵ اجرا در محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای با موضوع «قیام 15 خرداد» میزبان کودکان و نوجوانان شهرهای جنوب شرق استان تهران(پیشوا، ورامین و قرچک) بود تا با معرفی اسطوره‌های معاصر این منطقه روایتگر حوادث تاریخی دهه 50 باشد.

مرتضی اسدی‌مرام کارگردان هنری رویداد «قصه های خوب برای بچه های خوب» که از سال گذشته با این رویداد همراه شده و با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری جذب مخاطب خوبی داشته است در مورد تازه‌ترین اتفاق این رویداد با عنوان «بچه محل قهرمانم» گفت: رویداد «قصه های خوب برای بچه های خوب» از سال گذشته و با برپایی سومین دوره کاروان روایت حبیب به همت حوزه هنری کودک و نوجوان کار خود را آغاز کرد و با اجرای برنامه‌های گوناگون در سالن‌های اجتماعات 7 استان کشور رکورد بیش از 14 هزار مخاطب را برای خود ثبت کرد.

اسدی‌مرام افزود: حوزه هنری کودک و نوجوان با توفیقاتی که این رویداد به دست آورد تصمیم به گسترش و ادامه آن در سطوح مختلف میدانی گرفت تا با بهره‌مندی از صحنه اجرایی سیار به میان مردم در نقاط کم برخوردار کشور برود.

وی با بیان اینکه این رویداد بنا دارد در طول سال هر ماه در یکی از استانهای کشور با محوریت برجسته نمودن چهره قهرمان آن استان، ظرفیت های اقلیمی را در قالب‌های گوناگون نقالی، نمایش عروسکی، قصه‌گویی، پرده‌خوانی و سرود روایت نماید، گفت: «بچه محل قهرمانم» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری حوزه هنری جنوب شرق تهران و اداره کل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با نگاه قهرمان‌پردازی، میزبان کودکان و نوجوانان جنوب شرق استان تهران بود و در نخستین گام خود از 9 تا 13 خردادماه با موضوع «قیام حماسی 15 خرداد» در شهر های پیشوا، ورامین و قرچک به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

اسدی‌مرام ادامه داد: ما برای اجرای برنامه‌های خود کم برخوردارترین محله‌های جنوب شرق استان تهران را انتخاب کردیم و با استقبال گرم و بی‌نظیر آنها روبرو شدیم. مخاطبان اصلی ما کودکان و نوجوانان بودند اما این گروه سنی تنها علاقه‌مندان و همراهان ما را تشکیل نمی‌دادند چرا که خانواده‌هایشان هم در هر سن و سالی از ما استقبال کردند و پای اجرای برنامه‌های ما نشستند.

وی افزود: «بچه محل قهرمانم» ذیل مجموعه رویدادهای «قصه های خوب برای بچه های خوب» با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تئاتر زنده، تئاتر عروسکی، نقالی، سرود و قصه گویی با حضور هنرمندانی شاخصی پی‌گیری شد. در این رویداد هنرمندانی چون وحید خسروی و خانم خانزادی که از نوابغ قصه‌گویی هستند بهره‌بردیم و بازخوردهای بی‌نظیری دریافت کردیم.

اسدی‌مرام در ادامه گفت: همچنین در تئاتر عروسکی از رضا محمدی که چهره شناخته شده‌ای است و جوایز ملی بسیاری در جشنواره‌های مختلف تئاتری کشب کرده است بهره‌مند شدیم. نمالیش‌های عروسکی ما در این رویداد همانند روایت حبیب در دو بخش اجرا می‌شود که نخست با استفاده از شخصیت‌های انیمیشن سینمایی لوپتو به معرفی قهرمانان و شهدای هر محله می‌پردازیم و در گام دوم با بهره‌مندی از عروسک‌های اقوام ایرانی به اجرای قصه‌های جذاب و مرتبط پرداختیم. حتی در این عروسک‌ها اقوام برادران افغان نیز در نظر گرفته شده است چرا که در این مناطق، بسیاری از مردم کشور دوست و همسایه ما یعنی افغانستان زندگی می‌کنند و حضور دارند.

وی افزود: در بخش دیگری هم تئاتر زنده را با سرپرستی روح‌الله فنایی در دستور کار داشتیم که این بخش هم با موفقیت ارتباط خوبی را به مخاطب برقرار کرد. در بخش نقالی هم مرشد سید مهرداد کاووسی که در این سال‌های بسیار خوش درخشیده و از دانش و توان اجرایی بالایی برخوردار است با درایت خود به یاری ما آمد و به ثبت لحظات به یادماندنی متفاوتی پرداخت به نقل و روایت‌های جذابی از واقعه 15 خرداد و قهرمانان آن پرداخت.

این هنرمند هنرهای نمایشی با بیان اینکه جنوب شرق تهران در خرداد ماه با گرمای هوای شدیدی روبرو است، گفت: با اینکه شرایط دمای هوای محیطی، مطبوع گردهمایی میدانی نبود اما اجراهای ما با شور و اشتیاق بسیاری از سوی مردم هر شهر، روستا و محله روبرو می‌شد و هنرمندانمان نیز با دل و جان به اجرا می‌پرداختند.

وی افزود: در حوزه سرود نیز از ظرفیت استانی و تولیدات حوزه هنری جنوب شرق استان تهران که از سال گذشته برای گرامی‌داشت 15 خرداد آماده می‌شد استفاده کردیم و شاهد اجراهای بسیار خوب و بازخوردهای مردمی فوق‌العاده بودیم.

اسدی‌مرام در پایان یکی از جذاب‌ترین بازخوردهای این تجربه از رویداد «قصه های خوب برای بچه های خوب» را همکاری همگانی مردمی به ویژه کودکان و نوجوانان برای برپایی صحنه اجرایی سیار  گفت: هرجا پا می‌گذاشتیم کودکان و نوجوانان با شور و اشتیاقی مثال زدنی خودشان برای چیدن صندلی‌های مقابل صحنه دست به کار می‌شدند و ما را در نظم‌بخشی و چیدن آنها کمک می‎کردند. از همه مهمتر پذیرایی خودجوش آنها از ما و از بچه‌محل‌های خودشان بود با هرچه در توان داشتند به میدان می‌آمدند و رسم مهمان‌نوازی را بجای می‌آوردند.

گفتنی است، «قصه های خوب برای بچه های خوب» با برپایی برنامه‌ای با عنوان «بچه محل قهرمانم» به معرفی و بازخوانی قهرمانان اقیلم که نخستین مقصد آن از 9 تا 13 خردادماه ۱۵ اجرا در محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای با موضوع «قیام 15 خرداد» میزبان کودکان و نوجوانان شهرهای جنوب شرق استان تهران(پیشوا، ورامین و قرچک) بود تا با معرفی اسطوره‌های معاصر این منطقه روایتگر حوادث تاریخی دهه 50 باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha