۱۴۰۲.۰۳.۰۹

واحد قصه و روایت حوزه هنری کودک و نوجوان در ادامه برنامه «قصه های خوب برای بچه های خوب» که از سال گذشته و به مناسبت سالروز ادبیات کودک و نوجوان تبدیل به رویداد فرهنگی، آموزشی و مفرح با محوریت قصه شده است ویژه‌برنامه‌ای برای بزرگداشت قیام پانزده خرداد با عنوان «بچه محل قهرمانم» را در جنوب شرق استان تهران به روی صحنه برد .

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» بنا دارد در طول سال هر ماه در یکی از استانهای کشور با محوریت برجسته نمودن چهره قهرمان آن استان، ظرفیت های اقلیمی را در قالب‌های گوناگون نقالی، نمایش عروسکی، قصه‌گویی، پرده‌خوانی و سرود روایت نماید.

«بچه محل قهرمانم» عنوان برنامه‌ای است که به همت حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری حوزه هنری جنوب شرق تهران و اداره کل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران با نگاه قهرمان‌پردازی، میزبان کودکان و نوجوانان جنوب شرق استان تهران است و در نخستین گام خود از 9 تا 13 خردادماه با موضوع «قیام حماسی 15 خرداد» در شهر های پیشوا، ورامین و قرچک به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

ویژه برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب با محوریت قیام پانزده خرداد با معرفی اسطوره‌های معاصر شهرستان پیشوا، ورامین و قرچک روایتگر حوادث تاریخی دهه 50 می‌باشد که با رویکرد معرفی قهرمان‌های اقلیمی به کودکان و نوجوانان به همت واحد قصه و روایت حوزه هنری کودک و نوجوان برپا می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این رویداد از صبح امروز سه شنبه 9 خردادماه در شهرک خورشید هشتم شهر پیشوا کار خود را آغاز کرد و در ادامه این روز از ساعت 17 در شهرک آژینه پیشوا و از ساعت 20 در پارک خانواده این شهر میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

«بچه محل قهرمانم» که زیرمجموعه برنامه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در حوزه هنری کودک و نوجوان است از فردا چهارشنبه 10 خرداد ماه نیز پس از اجرای برنامه‌های نوبت صبح خود از ساعت 10 در قلعه نو کهنک شهر پیشوا به کاظم‌آباد ورامین خواهد رفت از ساعت 17 میزبان کودکان و نوجوانان آن خواهد بود. از ساعت 20 همین روز نیز با اجرای برنامه‌های محتلف به شهرک مدرس ورامین می‌رود و میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

اما در روز پنجشنبه 11 خرداد ماه «بچه محل قهرمانم» مهمان روستای حبیب آباد پیشوا می‌شود و از ساعت 10 به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازد. اما در ادامه از ساعت 17 برای نخستین بار به قرچک می‌رود و در روستای داوود آباد برنامه‌های خود را اجرا می‌کند. پس از روستای داوود آباد نیز از ساعت 20 نوبت به کودکان و نوجونان باقرآباد قرچک می‌رسد.

اولین تجربه «بچه محل قهرمانم» که اینبار به مناسبت شصتمین سالگرد قیام 15 خرداد مردم ورامین در سال 1342 که نقطه عطفی در آغاز انقلاب ۱۳۵۷ به شمار می‌آید برگزار می‌شود در روز جمعه 12 خردادماه 1402 کار خود را از ساعت 10 در روستای جعفرآباد ورامین آغاز می‌کند سپس از ساعت 17 به محله کهنه گل ورامین می‌رود و در ادامه از ساعت 20 میزبان علاقه‌مندان کودک و نوجوان در پایک شقایق ورامین می‌شود.

اما آخرین روز اجراهای برنامه «بچه محل قهرمانم» شنبه 13 خرداد ماه در امرآباد ورامین از ساعت 10 صبح پی‌گیری می‌شود. همچنین از ساعت 17 این روز نیز در خیرآباد ورامین و در پایان از ساعت 20 میزبان کودکان و نوجوانان روستای علی‌آباد ورامین خواهد بود.

گفتنی است، «قصه های خوب برای بچه های خوب» عنوان مجموعه‌ای هشت جلدی، اثر مهدی آذر یزدی است. این عنوان از سال گذشته و به مناسبت سالروز ادبیات کودک و نوجوان تبدیل به رویداد فرهنگی، آموزشی و مفرح با محوریت قصه شده است. ویژه برنامه «قصه های خوب برای بچه های خوب» با برخورداری از بخش‌های متعدد از جمله نمایش و نقالی، در ماه محرم با عنوان «قصه ما به سر رسید» به موضوع عاشورا پرداخت و در ادامه با همراهی کاروان «روایت حبیب » به 10 استان کشور سفر کرد و با عنوان «پهلوانان نمی‌میرند» توانست برنامه‌های جذاب و دیدنی برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه کند. «قصه های خوب برای بچه های خوب» این بار قرار است با برپایی برنامه‌ای با عنوان «بچه محل قهرمانم» به معرفی و بازخوانی قهرمانان اقیلم که نخستین مقصد آن از 9 تا 13 خردادماه ۱۵ اجرا در محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای با موضوع «قیام 15 خرداد» میزبان کودکان و نوجوانان شهرهای جنوب شرق استان تهران(پیشوا، ورامین و قرچک) می‌شود تا با معرفی اسطوره‌های معاصر این منطقه روایتگر حوادث تاریخی دهه 50 باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha