۱۴۰۲.۰۳.۱۰

کتاب «فوت و فان» نوشته عباس احمدی در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، «فوت و فان» درسنامه‌ای با محوریت آموزش شعر طنز و به نوعی کارگاه شعر طنز است که با قلم عباس احمدی  از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

خلاءهای موجود در زمینه آموزش طنزنویسی در منابع مکتوب عباس احمدی را به نگارش کتاب «فوت و فان» وا داشته است.

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به کاربردی بودن آن و استفاده از مثال‌های به‌روز از طنزسرایان معاصر با تشریح صنایع ادبی و شگردهای طنز به کاررفته در آن‌ها اشاره کرد. همچنین نگارنده تلاش کرده است تا در نگارش متن کتاب از زبانی صمیمی و لحنی طنازانه استفاده شود تا مخاطب را بیشتر و بهتر با خود همراه سازد.

«فوت و فان» در سه فصل با عناوین «طنز چیست و واقعا چرا؟»،«شگردها و شیوه‌های طنزسرایی» و «مشت نمونه خروار:نمونه اشعار طنز موفق» تدوین شده است و در پایان هر فصل تمرین‌های و معرفی‌کتاب‌هایی برای یادگیری بیشتر خواننده نگاشته شده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بخدا من هم ملتفتم که هیچ کسی با کتاب و کارگاه و آموزش ، شاعر و طنزنویس نشده و بخشی از قضیه استعداد ذاتی است. اما باور کنید ما در زمینه آموزش طنزنویسی و خاصه طنز منظوم، خلاء بزرگی در منابع داریم؛ در این سالها دوستان از اکناف و اقصای ایران تماس می‌گیرند و پیام می‌دهند که بابا پس چی شد این جزوه آموزشی شعر طنز؟ حتی عده‌ای جلو در خانه تجمع کرده فریاد می‌زدند: یالا یالا فوت و فان میخایم یالا (مدیونید اگر فکر کنید دارم بازار گرمی می کنم!). خوب چه اشکالی دارد اگرکارگاه طنزنویسی در جایی تشکیل می‌شود یک منبع مطالعاتی هم معرفی شود و به بحث‌های ذوقی و تجربیات شخصی بسنده نشود؟»

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha