۱۴۰۲.۰۲.۳۰

بیست و یکمین جلسه از سلسله نشست‌های زبان‌شناخت با موضوع «ارائه و بررسی کتیبه‌های فارسی در آناتولی و فرارود» دوشنبه ۱ خرداد ماه در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در بیست و یکمین نشست زبان‌شناخت که ساعت ۱۷دوشنبه ۱ خردادماه در سالن استاد صفارزاده برگزار می‌شود، ضمن نمایش آثار، متن‌های مربوط به کتیبه‌های فارسی در آناتولی و فرارود خوانش خواهد شد.
در این نشست محمدرضا محمدی نجات، پژوهشگر و مستندساز و مهدی صالحی، مجری کارشناس سلسله نشست‌های زبان‌شناخت حضور خواهند داشت.
محمدرضا محمدی نجات درباره جایگاه زبان فارسی در خارج از مرزهای ایران کنونی می‌گوید: زبان فارسی، نه تنها به عنوان میراث مشترک ایرانیان ساکن در مرزهای ایران کنونی شناخته می‌شود، بلکه به عنوان زبان قومیت علمی، رسمی و مایه فخر و مباهات قومیت‌های دیگر در مرزهای ایران بزرگ فرهنگی نیز قلمداد می‌شود.
وی در خصوص مباحثی که قرار است در این جلسه مطرح کند توضیح می‌دهد: این نشست سعی در انداختن نور روی برخی زوایای تاریک کاربرد و گسترش این میراث پرافتخار در سرزمین‌های آناتولی و فرارود دارد. همچنین در این جلسه، تصاویری از کتیبه‌های فارسی در اماکن تاریخی ماوراالنهر و ترکیه امروزی، که عمدتا من تهیه کرده‌ام، به نمایش گذاشته می‌شود.
علاقه‌مندان و پژوهشگران برای شرکت در بیست و یکمین جلسه از سلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» می‌توانند دوشنبه ۱ خردادماه در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ حضور یابند.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha