۱۴۰۲.۰۲.۲۵

جمعی از بانوان فعال فرهنگی لبنان که به دعوت حوزه هنری به کشورمان سفر کرده‌اند، از باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، روز شنبه 23 اردیبهشت ماه امسال بتول دولانی، هلا ظاهر، سلام مزرعانی، زهرا ریحان، ملاک عباس و نجوی رعد، بانوان فعال فرهنگی جمعیت «الاحیاء التراث المقاومه لبنان» که به دعوت حوزه هنری چند روزی مهمان کشور عزیزمان هستند پس از حضور در شهر مقدس مشهد و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) راهی تهران شدند و در نخستین برنامه در محل حوزه هنری، درکارگاهی پای صحبت های استاد سرهنگی نشستند. پس از پایان کارگاه، اعضای جمعیت «الاحیاء التراث المقاومه لبنان» راهی باغ موزه دفاع مقدس شدند و در جریان بازدید از این باغ موزه در جریان روند چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز جنگ تحمیل و رشادت ها و از جان گذشتگی های رزمندگان ایران اسلامی قرار گرفتند.

باغ کتاب، محل دیگری بود که مهمانان راهی آنجا شدند تا با بخشی ازظرفیت های فرهنگی کشور به خصوص در حوزه کتاب بیشتر آشنا شوند.

نجوی رعد، مسئول جمعیت «الاحیاء التراث المقاومه لبنان» در پایان این بازدیدها در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری اظهار داشت: ما به عنوان جمعیت «الاحیاء التراث المقاومه لبنان» که در حوزه شهدای مقاومت لبنان مرجع و معتبر است، میهمان ایران هستیم. ما در این جمعیت زندگی نامه شهدای مقاومت لبنان را به رشته تحریر در می آوریم و تلاش می کنیم فرهنگ مقاومت را به نسل جدید منتقل کنیم. همچنین سعی می‌کنیم بخشی از ‌وسایل رزمنده‌ها، اسناد و مدارک جنگ را نیز  جمع آوری کرده و نگهداری کنیم.

مسئول جمعیت «الاحیاء التراث المقاومه لبنان» افزود: امروز برای من و همراهانم که در حوزه مقاومت فعالیت فرهنگی داریم  روز خوبی بود. آشنایی با استاد سرهنگی و کارگاهی که در آن حضور داشتیم تجربه خوبی برایمان به شمار می آید.

وی با اشاره به بازدید آنها از باغ موزه دفاع مقدس افزود: این دومین بار بود که من از باغ موزه دفاع مقدس دیدن کردم اما هر دو بار برایم جالب و قابل توجه بود. به نظر من بازدید از باغ موزه دفاع مقدس از دو جهت قابل اهمیت است. اول آشنایی با جنگ ایران و عراق و  اتفاق هایی که در دوران جنگ تحمیلی رخ داد و دوم بخش معنوی ماجراست. اینکه در جریان بازدید از باغ موزه دفاع مقدس با رشادت های رزمندگان ایرانی در جنگ بیشتر آشنا می شویم و این باعث افتخار ماست. به گفته وی، این رشادت ها و از جان گذشتگی های رزمندگان در جنگ ایران و عراق  باید به نسل های دیگر به خوبی منتقل شود و نسل جدید با  فرهنگ مقاومت آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha