۱۴۰۲.۰۲.۱۶

امیرحسین آقامیری، هنرمند نگارگر در یادداشتی درباره نمایشگاه آثار نقاشی منصوره عالیخانی که با عنوان«پژواک خیال» از دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست، نوشت:

در بازدید از این نمایشگاه، حس خیلی خوبی گرفتم. آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده به راحتی خلق شده است. می‌توان گفت خانم عالیخانی با چهار رنگ یک منظره زیبا به تصویر کشیده شده است و من از تماشای آثار مینیمال و ساده نمایشگاه که پختگی و سادگی رنگ‌ها در کنار هم ترکیب جالبی را به وجود آورده است، لذت بردم‌.
یکی از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه این است که در تابلوها خطوط زیادی وجود ندارد و با تاش‌های رنگی و فواصلی که رنگ‌ها بین هم ایجاد کرده‌اند یک منظره زیبا خلق شده است.
سبک آثار به نظر من ترکیبی از سورئال و امپرسیون است که از فضاهای رنگی و نوری استفاده شده و هنرمند برخوردی مدرنیته با نقاشی و طبیعت دارد. تلفیق چند سبک با هم نمایشگاه «پژواک خیال» و آثارش را متمایز کرده است.
پختگی رنگ‌ها باعث شده که مخاطب از دیدن نمایشگاه خسته نشود، در ترکیب رنگ‌ها اصول مکمل بودن رعایت شده و رنگ‌ها خیلی خوب و با دقت کنار هم قرار گرفته‌اند، به بیان ساده‌تر رنگ‌های سرد و گرم در تابلوها با دقت فراوان انتخاب شده است و این اتفاق باعث شده است مخاطب با دیدن آثار حس آرامش بخشی وصف نشدنی بگیرد.
آثار ارائه شده در نمایشگاه «پژواک خیال» جدید است و در گذشته خانم عالیخانی از این سبک استفاده نمی‌کرد و این هنرمند در طی چند سال اخیر به سمت این سبک رفته است. به عقیده من اینکه هنرمند تغییر سبک بدهد و به دنبال تحول و نوآوری باشد بسیار خوب است. زیرا شاخصه اول هنر نیز همین است.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha