۱۴۰۲.۰۱.۲۰

«مبشران» که نمایشگاهی از آثار به تصویر کشیده عکاس گیلانی سیدجواد میرحسینی است، در گالری شماره 1 خانه عکاسان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه عکس «مبشران» که شامل ۴۰ عکس از سیدجواد میرحسینی با موضوع فعالیت‌های تبلیغی و مواسات در دوران کرونا است، امروز 20 فروردین ماه  با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران، سیدمهدی ابطحی مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و جمعی از عکاسان در گالری شماره 1 خانه عکاسان افتتاح شد.

یک عکس‌ این نمایشگاه در ابعاد 1/5×2/5  متر و دیگر آثار در اندازه‌های  ۱۰۰ × ۷۰  روی دیوار رفته است. نمایشگاه «مبشران»  تا ۲۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر روز از ساعت ۹تا ۱۸ (بجز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها) در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان بازدیدکنندگان است.

«مبشران» نمایشگاهی برای آشنایی بیشتر با زندگی و فعالیت طلاب

نمایشگاه عکسی از روز گذشته 20 فروردین ماه در حوزه هنری افتتاح شده که با عنوان «مبشران» به زندگی و فعالیت طلاب می‌پردازد. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سید جواد میرحسینی که عکاس خبری و مستند است پروژه «مبشران» را از سال 1395 آغاز کرده و تاکنون بیش از 600 فریم عکس از محیط های تحصیلی و آموزشی و فعالیت‌های طلاب را به تصویر کشیده که بخشی از آن در نمایشگاه «مبشران» به نمایش گذاشته شده است.وی درباره هدفش می‌گوید: از آنجا که طلاب حوزه علمیه زندگی ناشناخته‌ای دارند آگاهی از آن برای مردم ایران و سایر کشورها همواره جذاب بوده است. اطلاعاتی که از این قشر در دست است معمولا با آنچه واقعیت دارد در تضاد است بنابراین تلاش کرده‌ام در این پروژه از لحاظ درونی به این افراد بپردازم تا هم آشنایی مردم با این قشر بیشتر شود و هم ابهام‌ها و کمبود اطلاعات رفع شود. او که همچنان مشغول عکاسی برای این پروژه است، درباره مشکلاتی که در عکاسی از طلاب متحمل شده می‌گوید: اوایل عکاسی از این قشر بسیار سخت بود و به خاطر دارم که برای جاانداختن کار، فعالیتم در این پروژه را با موبایل آغاز کردم. بعد از یکسال تا یکسال و نیم عکاسی مخفی، توانستم باوری به طلاب بدهم که قرار نیست روایت نادرست از آنها به جامعه ارائه کنم و کم کم این فرهنگ را جاانداختم و با کمک یکسری از طلاب تاحدی عکاسی بیشتری داشته باشم. او می‌افزاید: در خیلی از پروژه‌ها با 10 نفر تماس میگیرم ولی یک نفر اجازه می‌دهد که بتوانم از فعالیت‌هایش عکاسی کنم.میرحسینی درباره عکس‌هایش در نمایشگاه «مبشران» می‌گوید: این نمایشگاه شامل 40 عکس از عکس‌هایی است که از سال 1395 عکاسی کرده‌ام. 39 اثر این نمایشگاه ابعاد 100×70 دارند و یک اثر 2/5× 1/5 متر است که تا 20 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۹تا ۱۸ در گالری شماره 1 خانه عکاسان واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ روی دیوار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha