۱۴۰۱.۱۲.۲۶

سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل موسسه بهمن‌سبز ، یکی از اصلی ترین افرادی است که برای ساخت پروژه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی که پنجشنبه 24 اسفندماه در شهر مشهد افتتاح شد زحمات زیادی را متحمل شده است و بنابراین می تواند یکی از مهمترین راویان این کار بزرگ فرهنگی باشد. او در گفتگویی با خبرگزاری فارس این دشواری های موفقیت آمیز را روایت کرده است که با هم می‌خوانیم:

مالکیت

سازمان سینمایی سوره طرح احیا و توسعه سینماهای خود در سراسر کشور را از سال 98 و در 3 فاز در سراسر کشور آغاز کرد که پردیس سینمایی مهر کوه سنگی نیز از اواخر سال 98 وارد فاز اجرایی شد، یعنی ملک آن خریداری و تحت مالکیت حوزه هنری قرار گرفت. در مرحله بعد، به سراغ تغییر کاربری آن و احداث سالن سینما رفتیم، چراکه پیش از این، بنا برای مصارف دیگری در نظر گرفته شده بود.

محلی برای تزریق واکسن

این اتفاقات در اواخر سال 98 و زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد، رخ داد و طبقاتی از مرکز تجاری که قرار بود صاحب پردیس سینمایی شود، به محلی برای تزریق واکسن تبدیل شده بود. این اتفاق ما را با محدودیت‌هایی مواجه کرد و مدت زمان زیادی طول کشید تا بنا را تخریب و سالن سینما بسازیم اما در نهایت امروز و با تلاش دوستان زمان بهره‌برداری از این پردیس سینمایی فرارسیده است.

ازهمه نوع مخاطب

پردیس سینمایی از 12 سالن بهره می‌برد که 9 سالن آن سرپوشیده و مابقی آن روباز هستند. سالن‌ها برای مخاطب مختلف در نظر گرفته شده است، به گونه‌ای که پردیس مهر کوهسنگی میزبان مخاطبان کودک در یک سالن ویژه است. همچنین یک سالن برای نمایش فیلم‌های خارجی با زیرنویس فارسی تدارک دیده شده است و با توجه به تعدد سالن‌های نمایش می‌توانیم میزبان مخاطبان آثار مستند و کوتاه که پخش آن‌ها با «رویش» و «هنروتجربه» است، باشیم.

بزرگترها فیلم،‌ کوچکترها بازی

در سه سالن روباز این پردیس سینمایی که از امکانات روز دنیا بهره‌مندست، امکان نمایش فیلم‌ها هر شب در دو سانس فراهم است. یکی از سالن‌های روباز ویژه مخاطبان کودک مهر کوه سنگی در نظر گرفته شده است که به عنوان سالن نگهداری کودکان نیز بدان نگاه می‌شود؛ در حقیقت مخاطبانی که قصد تماشای فیلم در این سینما را دارند می‌توانند فرزندان خود را به همکاران من در مجموعه بسپارند. در این زمان کودک نیز در سالن ویژه خود با بازی‌ها و برنامه‌های متنوع سرگرم می‌شود.

یک مجتمع فرهنگی

مهمترین نکته‌ای که درباره این پردیس سینمایی باید بدان اشاره کرد این است که به مهر کوه سنگی تنها به عنوان سینما نگاه نشده است بلکه مجموعه‌ای کاملا فرهنگی‌ست که در کنار سالن سینما، صاحب کتاب فروشی، کافه، رستوران، اتاق مادر و کودک و... است. اگرچه این پردیس سینمایی در یک مرکز تجاری قرار دارد و رویکرد این مراکز بیشتر بحث تجارت است اما ما به دنبال ایجاد یک پاتوق فرهنگی برای هنردوستان و هنرمندان هستیم.از ابتدای فاز اول طرح احیا و توسعه سینماها، سیاستمان این بود که در بحث بازسازی، پردیس‌های سینمایی را در قالب مجتمع‌های فرهنگی ببینیم و بحث بازسازی سینما تنها مطرح نباشد بلکه مجموعه‌ای از اتفاقات فرهنگی و هنری مانند سالن نمایش فیلم، اتاق بازی کودکان، کتاب‌فروشی و... بر اساس بضاعت و متراژ و ظرفیت ملک رقم بزنیم. البته در برخی از پروژه‌ها از جمله سینماهایی که قرار است در خراسان شمالی و دزفول افتتاح شود و همچنین سینما ساحل اصفهان این امکانات دیده شده است.

رقابت

پردیس سینمایی هویزه یکی از سینماهای جدی ما در شهر مشهد است که تازه بازسازی شده و زیرساخت خوبی هم دارد. اما پردیس هویزه مشهد و پردیس سینمایی مهر کوه سنگی هر دو متعلق به حوزه هنری و قرار نیست وارد رقابت با یکدیگر شوند، چراکه با توجه به جمعیت این شهر و پذیرش مسافر داخلی و خارجی همچنان باید به فکر احداث سینما در این شهر بود.مسیر پرپیچ و خم آینده ؟ مدیرعامل موسسه بهمن‌سبز درباره برنامه های آینده نیز گفت: سینماهایی در شهرهای ارومیه و سبزوار داریم که آماده افتتاح هستند. همچنین در 4 استان دوستان ما مشغول به کار و در حال نصب تجهیزات سینما در این مناطق هستند. در حقیقت قرارست در شهرهای خراسان شمالی سینمایی با 7 سالن، یزد، دزفول و سمنان نیز سینماهایی با 5 سالن افتتاح کنیم که تصور می‌کنم تا پایان خردادماه سال 1402 به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha