۱۴۰۱.۱۲.۰۵

در سومین نشست جهان بازی، مدیر مرکز بازی‌سازی نیروی هوایی ارتش جهوری اسلامی ایران به اهمیت بازی‌های جنگی در دنیا اشاره کرد و گفت در ارتش آمریکا حتی نیروهای خود را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که در بازی‌های جنگی عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در سومین نشست جهان بازی که به همت پژوهشکده هنر و فرهنگ اسلامی حوزه هنری برگزار شد، سرهنگ جندقی مدیر مرکز بازی‌سازی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران از ماجرای راه اندازی مرکز بازی‌سازی نیروی هوایی ارتش گفت و توضیح داد: مرکز بازی‌سازی یا مدیریت فضای مجازی در نیروی هوایی از سال ۹۳ آغاز به کار کرد. این راه اندازی هم ازآشنایی بنده با چند نفر از سربازان نیروی هوایی که در حوزه بازی‌سازی فعال بودند شکل گرفت. وی در ادامه گفت: هر سه نفر از سربازانی که با آن‌ها آشنا شدم در زمینه بازی‌سازی فعال بودند که پس از آشنایی با این عزیزان، در پروسه‌ای اداری آن‌ها را جمع کردیم. به این ترتیب کار آغاز شد و با همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که پیش رویمان قرار داشت، پس از ۸ ماه توانستیم اولین بازی موبایلی به نام شکارچی را راهی بازار کنیم. سرهنگ جندقی در ادامه با بیان اینکه در مرکز بازی‌سازی نیروی هوایی ارتش جهموری اسلامی تیم ثابتی وجود ندارد، افزود: از آنجایی که ما برای بازی‌سازی از سربازان استفاده می‌کنیم، تیم ثابتی نداریم. وقتی سربازی دوران خدمتش تمام می‌شود، اینجا پروژه باید متوقف شود تا زمان جایگزینی سرباز جدید که کار دوباره آغاز شود. مقابله با داعش در بازی شکارچی وی گفت: اصل کار ما تولید بازی است و همچنین اینکه نشان بدهیم در مجموعه ما چه اتفاقی می‌افتد. مثلا در ماجرای نزدیک شدن داعش به مرزهای ایران، عملیات بمبارانی که ارتش در پشت مرزها انجام داد را با بازی شکارچی ۱ نشان دادیم. یا در بازی شکارچی ۲ به مبارزه نیروی هوایی با گروهک منافقین پرداختیم. اصولا در بازی‌هایی که کار می‌کنیم هم نقش نیروی وظیفه و هم هویت دشمن مشخص است. مثلا در بازی تیپ ۶۵ با موضوع چهار شهید نیروی زمینی ارتش در سوریه به جان فشانی این عزیزان پرداخته ایم. سرهنگ جندقی گفت: ما در ارتش تنها مرکزی هستیم که در حوزه بازی‌سازی فعالیت داریم و از سربازانی که بازی ساز و یا گرافیست هستند استفاده می‌کنیم. این جذب سرباز را از دانشگاه ها، گروه‌های بازی‌سازی و شرکت‌های بازی ساز انجام می‌دهیم و پس از انجام مصاحبه جذب می‌کنیم. این افراد پس از پایان دوره آموزشی ابتدا به عنوان نیروی همتا وارد شده و پس از آموزش دوره‌ای کوتاه، کار را تا پایان دوره خدمت خود انجام می‌دهند. درحال حاضر به سراغ بچه‌هایی می‌رویم که غیبت‌های طولانی مثلا ده سال غیبت سربازی دارند اما کار حرفه‌ای انجام داده اند. انتخاب نیروی تاثیرگذار از میان گیمرها موضوع دیگری بود که سرهنگ جندقی در این نشست به آن اشاره کرد. او با اشاره به اینکه جذب نیروی خوب در ارتشی مثل ارتش آمریکا از میان افرای که گیمر هستند نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: جذب نیروی خوب یکی از رسالت‌های کار ماست. مثلا پخش سریال شهید بابایی برای جذب نیروی خلبان تاثیر گذار بود. امروزه یکی از ابزارهای مهمی که دست همه بچه هاست گوشی موبایل است. ما برای اینکه بتوانیم مخاطب بیشتری را جذب کنیم، روی آوردن به سمت بازی‌های موبایلی را در پیش گرفته ایم. در ادامه این نشست سرهنگ جندقی خاطره‌ای از شکل گیری مرکز بازی‌سازی تعریف کرد و گفت: اتفاقی که در شروع راه اندازی برای ما رخ داد جالب بود. ابتدای کار باید مسئله‌ای به نام بازی را برای افرادی که سال‌ها با هواپیمای جنگی و مهمات واقعی در جنگ سر و کار داشتند به گونه‌ای مطرح می‌کردیم که بد برداشت نکنند. خیلی خوب به خاطر دارم زمانی که مسئله شروع بازی‌ها را خدمت جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مطرح کردیم، برخلاف تصورمان که شاید استقبال نکنند، در کم‌تر از ۵ دقیقه رضایت دادند و گفتند تا الان چرا این کار را انجام نداده اید. تشکیل کمیته‌ای برای شناخت بازی رایانه‌ای سرهنگ جندقی در پایان افزود: در حال حاضر طبق جلسه‌ای که در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده است کمیته‌ای برای شناخت بازی‌های ریانه‌ای تشکیل شده است. در این کمیته باید سوژه‌ها شناسایی و بعد از پردازش آن‌ها، شاکله بازی‌های خوب تشکیل شود. انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha