۱۴۰۱.۱۲.۰۲

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معتقد است، جشنواره ملی تئاتر روستایی رضوی بچه‌های مسجد شمایی از مراسم پیاده روی حماسی و مذهبی اربعین حسینی دارد با این تفاوت که به عشق امام رضا برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ سید مصطفی موتورچی مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از برپایی دومین جشنواره ملی تئاتر روستایی رضوی بچه های مسجد خبرداد و گفت: این رویداد با پشتیبانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تحت عنوان "آسمان هشتم" برگزار می شود.

موتورچی افزود: دومین جشنواره ملی تئاتر روستایی رضوی بچه های مسجد از 2 الی 4 اسفند ماه سال جاری با حضور و رقابت 7 گروه نمایشی در روستای کردر رضوی از توابع شهر میناب استان هرمزگان برگزار می شود. این 7 اثر از میان مجموعه آثاری که از سراسر کشور برای شرکت در جشنواره شرکت کرده بودند برای رقابت انتخاب شده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه همه نمایش‌ها تولیدات روستایی هستند، گفت: روستای کردر رضوی از توابع شهر میناب استان هرمزگان است که به دلیل ارادت خاص اهالی این روستا به امام هشتم(ع) به این نام مشهور شده است و قرار بر این است که دومین جشنواره روستایی تئاتر رضوی بچه های مسجد با حضور 7 گروه نمایشی از استانهای مازندران، گلستان، خوزستان، تهران و هرمزگان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

موتورچی افزود: این نمایش ها از بین آثار تولیدی دفاتر تئاتر بچه های مسجد سراسر کشور انتخاب شده که با یکدیگر در بخش های نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگری زن و مرد به رقابت می پردازند.

موتورچی ادامه داد: اهالی روستای کَردر رضوی با اینکه بیش از هزار کیلومتر با مشهد مقدس فاصله دارند اما هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره را زائران امام رضا(ع) می‌دانند تا جایی که منازل خود را در اختیار این گروه‌ها و اعضای ستادی برگزاری جشنواره قرار می‌دهند.

وی افزود: یکی از زیبا ترین اتفاق های رویداد پیش رو این است که مالکان منازل گفته شده، کلید خانه و کاشانه خود را به هنرمندان جشنواره تحویل می‌دهند و خودشان برای زیارت حرم امام هشتم(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری افزود: پذیرایی‌های انجام شده در تمام روزهای جشنواره نیز مردمی انجام می‌شود و یکی از منازل مردم به ستاد مرکزی پخت و پز تبدیل می‌شود تا مایحتاج روزانه شرکت کنندگان جشنواره را تامین کنند.

موتورچی در ادامه گفت: جشنواره ملی تئاتر روستایی رضوی بچه های مسجد یکی از بی‌سابقه ترین های خود در کشور است، چرا که مردم با اعتقاد خود و به منظور اشاعه فرهنگ رضوی و اهل بیت اینگونه پای کار آمده اند.

وی افزود: این جشنواره کاملا مردمی است و ما در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تنها فعالیت‌های پشتیبانی‌های تخصصی، اندیشه‌ای و اجرایی جشنواره را عهده دار هستیم و تلاش داریم تا آثار بهتری در این رویداد اجرا شوند. همچنین در نظر داریم تا با مشورت‌هایی که می‌دهیم به رشد کیفی جشنواره و رشد سطح توانایی هنرمندان شرکت کننده در آن کمک کنیم.

موتورچی ادامه داد: مردمی بودن جشنواره در تمامی جزئیات اجرایی آنچنان است که حتی دبیر آن هم از دل مردم انتخاب شده است و ستاد اجرایی هم معتقدند از خادمان حرم امام رضا(ع) هستند.

وی در ادامه گفت: جشنواره ملی تئاتر روستایی رضوی بچه‌های مسجد شمایی از مراسم پیاده روی حماسی و مذهبی اربعین حسینی دارد با این تفاوت که به عشق امام رضا برپا می‌شود.

موتورچی در پایان در مورد دیگر فعالیت‌های دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: رویداد محرابیان بچه‌های مسجد در چند استان در حال برگزاری است و به زودی به اکثر استان‌های کشور ورود می‌کند و پیگیری می‌شود.

لازم به ذکر است جشنواره آسمان هشتم علاوه بر تئاتر شامل بخش های سرود، کتابخوانی، فیلم کوتاه و صنایع دستی است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha