۱۴۰۱.۱۰.۲۰

آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آئینی «خورشید ضمیران» با حضور چهره‌های ادبی ملی و استانی برگزار و از نفرات برتر این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آئینی «خورشید ضمیران»، شامگاه دوشنبه، 19 دی ماه 1401 در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اساتید و چهره‌های برجسته ادبی و هنری نظیر حاج ولی‌الله کلامی زنجانی، محمدجواد شاهمردای(آسمان)، دکتر قربان ولئیی، حاج جواد رسولی، زهیر توکلی، علی حنیفه برگزار شد، امیرنعمتی، رییس حوزه هنری زنجان، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه حوزه هنری استان زنجان بر این بود که این سوگواره به نحو احسن و بطور شایسته برگزار شود، اظهار کرد: سبب خرسندی است که نخستین دوره از این سوگواره همانطور که انتطار داشتیم به پایان کاری خود رسید و امیدوارم که این سوگواره آغازی برای جریان شعر آیینی در استان زنجان باشد.

وی در خصوص ضرورت و اهمیت برگزاری این سوگواره گفت: با توجه به تدوین سند تحول حوزه هنری زنجان و سند زیست بوم استان که نوشتن آن بالغ بر 8 ماه به طول انجامید و طی مطالعاتی ظرفیت‌های استان اعم از وجود حسینیه اعظم زنجان و هیأت‌ها و تکایای مذهبی شناسی و بر اساس عرض ارادت مردم این دیار به حضرت ابوالفضل عباس(ع) که در روز «یوم العباس» متجلی است، سعی کردیم یکی از برنامه‌های اصلی خود را به رشد و ترویج شعر آیینی  در استان اختصاص دهیم، همچنین چشم‌انداز این سند نیز با عنوان «زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و  روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» تعیین شده است. امید داریم بتوانیم فعالیت‌های خود را نیز در این راستا به پیش ببریم.

به گفته رئیس حوزه هنری، با توجه به اهمیت شعر در حوزه هنری زنجان تلاش ما بر این بوده است که فعالیت‌های شاعران را معطوف به تولید آثار کنیم که در این راستا کتاب «40 برگ» رضا اسمخانی، «یار بست» سیدضیاء موسوی و «باران گفته است» امیر رسولی و چندین کتاب شعر دیگر به زبان ترکی و فارسی به صورت گروهی به چاپ رسیده است.

در این مراسم پس از شعرخوانی و اجرای تعزیه توسط گروه تعزیه‌خوانی ارمغانخانه، بیانیه هیئت داوران توسط زهیر توکلی قرائت و از شاعران برگزیده این دوره از سوگواره ملی شعر آئینی «خورشید ضمیران» تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha