سلسله نشستهایی با موضوع «بازار رسانه» با هدف دعوت از فعالان میدان رسانههای جدید در حوزههای مختلف تنظیمگری، مدیریت رسانه، تولید و عرضه محتواهای رسانهای و پژوهشهای دانشگاهی برگزار میشود. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، آرین طاهری مدیر میز اقتصاد رسانه، ذیل گروه ارتباطات پژوهشگده فرهنگ و هنر اسلامی از برگزاری سلسله نشستهایی با موضوع «بازار رسانه» خبر داد. وی هدف از برگزاری این سلسله نشستها را دعوت از فعالان میدان رسانههای جدید در حوزههای مختلف تنظیمگری، مدیریت رسانه، تولید و عرضه محتواهای رسانهای و پژوهشهای دانشگاهی برشمرد. آرین طاهری پرداختن به مسائل بیشتر مغفول ماندۀ اقتصاد رسانه را محور گفتگوهای تخصصی این نشستها عنوان کرد. وی در ادامه افزود: این مسائل اگرچه ماهیت اقتصادی دارند، اما زاویۀ ورود ما از حیث شناخت تاثیرشان بر عملکرد فرهنگی رسانههای جدید است. تمرکز ما در دور اول نشستها، گفتگو در خصوص مسائل اقتصادی پیشروی «وی او دی» و «بازیهای رایانهای» در کشور است. آرین طاهری گفت: قصد داریم قبل از گفتگو با متخصصان در حوزههای مختلف به درک بهتری از چیستی روابط میان اجزاء مختلف بازار رسانه دست پیدا کنیم. بسیاری از تاثیرها و عملکردهای فرهنگی رسانه، وابسته به نظامی از روابط اقتصادی و حقوقی است. شرط بهبود عملکرد فرهنگی رسانه، شناخت دقیق از پیوندها و روابط اقتصادی و حقوقی اجزاء مختلف بازار رسانه است. وی در پایان گفت: در این سلسله نشستها با بازیگران اصلی بازار رسانهها به خصوص دو رسانه «وی او دی» و «بازیهای رایانهای» گفتگو میکنیم تا مسائل آنها به ویژه زمینههای اقتصادی، حقوقی و مواجهه با تنظیمگریهای مختلف را بهتر بشناسیم. از دیگر مسائلی که در این گفتگوها به آنها میپردازیم، آشنایی با نقشآفرینیهای بازیگران اصلی در میدانهای رسانهای، نقش زیرساختهای ارتباطی و نحوه توزیع خدمات ارتباطی در وضعیت کنونی این رسانهها، کارکردهای مثبت یا منفی انواع تنظیمگریها در مسیر فعالیت رسانههای جدید است. این سلسله نشستها به همت پژوهشکده فرهنگ و هنراسلامی روزهای سهشنبه از ساعت 15 الی 17 برگزار میشود. انتهای پیام/
نظر شما