۱۴۰۱.۰۸.۲۷

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 24 آبان‌ماه 1401، «عصر قصه» با حضور نویسندگان و داستان‌نویسان جوان در حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، «عصر قصه» با حضور سلمان کریمی نویسنده و منتقد استانی و جمعی از نویسندگان جوان استان زنجان عصر روز سه‌شنبه 24 آبان ماه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

در این مراسم که در ساختمان آموزشی شهید ابراهیم اصغری حوزه هنری برگزار شد، سلمان کریمی با اشاره به طبیعت داستان، که در برهه‌های مختلف تعدادی از دوستان دور هم جمع می‌شوند و به کار نوشتن می‌پردازند، منتهی مراتب این دوره‌ها ماندگار نیست و تنها از هر دوره‌ای که شکل می‌گیرد یک الی دو نفر مسیر نوشتن را ادامه میدهد، گفت: امید است که دوستان همت جدی در این دوره داشته باشند تا بتوانیم از آن دوره گذار عبور کرده و نقشی در ادبیات استان و کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: حوزه هنری استان با برگزاری دوره‌های رمان‌نویسی باری دیگر شرایطی را فراهم نمود تا بدین بهانه جمعی از دوستان با گردهمایی به دنبال نوشتن رمان هستند. این محفل کوچک قطعا آغازی برای جمع‌ها و گردهمایی‌های بزرگتر است تا ادبیات را در استان جدی‌تر دنبال کنیم. چرا که در ادبیات کشور رمان شکل جدی‌تری از ادبیات را به خود اختصاص داده است.

این نویسنده و منتقد استانی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که از این پس در هر فصل یک نشست داستانی با عنوان «عصر قصه» برگزار کنیم تا در کنار جلسات هفتگی که به صورت مرتب برگزار می‌کنیم جلساتی نیز به صورت فصلی و با جمع بیشتری از دوستان که به سبب دغدغه‌ها و مشکلات زندگی کمتر در جمع‌های ادبی هستند، گرد هم آیند و روند رشدی داستان و ادبیات استانی را در این فصل بررسی کنیم.

در این نشست مهدی قلمی، ثمین سجادی، معصومه اکبری و مائده نعمتی از نویسندگان جوان استان به خوانش آثار خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha