۱۴۰۱.۰۸.۱۶

انیمیشن سینمایی «لوپتو» با هدف شادی‌آفرینی برای کودکان و خانواده‌های زنجانی و با شعار شادی ساختنی‌ است همزمان با روزهای آغازین سال تحصیلی در سینما بهمن زنجان در حال اکران است.

انیمیشن سینمایی «لوپتو» با هدف شادی‌آفرینی برای کودکان و خانواده‌های زنجانی و با شعار شادی ساختنی‌ است همزمان با روزهای آغازین سال تحصیلی در سینما بهمن زنجان در حال اکران است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، امیر نعمتی رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: اکران انیمیشن «لوپتو» با شعار (شادی ساختنی است) از یازدهم آبان‌ماه 1401 بر روی پرده سینما بهمن زنجان آغاز شده است. این انیمیشن اولین محصول مرکز انیمیشن سوره است، که به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری و با تکنیک سه بعدی در استودیو فراسوی ابعاد توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است. وی ادامه داد: این انیمیشن با پرداختن به موضوع حمایت از تولید ملی و ساخت اسباب‌بازی در بخش فیلم‌های بلند سینمای ایران و در سی‌وسومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نیز حضور داشته است و با توجه به کاراکترهای بامزه‌ای که دارد می‌تواند برای بچه‌ها جذاب باشد.

وی با اشاره به معنی کلمه «لوپتو» گفت: در گویش کرمانی «لوپتو» به معنی اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های دست‌ساز می‌باشد که در ایام قدیم، مادرها برای فرزندان خود درست می‌کردند و تصریح کرد: این فیلم یک انیمیشن سینمایی موزیکال با فضایی شاد و مهیج است که برای مخاطب کودک و نوجوان است اما کودکان به طور خاص‌تر مخاطب آن هستند.

رییس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اهمیت موضوع این انیمیشن که با محوریت حمایت از تولید داخلی به عنوان سرمایه ایرانی است، گفت: با توجه به اینکه این انیمیشن در فضای کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه «لوپتو» ساخته شده است به نوعی می‌توان امیدوار بود که استقبال بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان استان صورت پذیرد.

نعمتی با اشاره به زمان‌های اکران این فیلم سینمایی گفت: انیمیشن «لوپتو» در طول روز در سه بازه زمانی؛ 13:15، 16:20 و 19:30 در سینما بهمن زنجان در حال اکران می‌باشد و همچنین مدیران و مسئولین پرورشی مدارس استان می‌توانند با هماهنگی و تهیه بلیط با تخفیف این شرایط را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان فراهم نمایند تا به تماشای این اثر فاخر بنشیند.

خلاصه داستان این انیمیشن اینگونه است که: پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب‌بازی به بیمارانش، آن‌ها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد...

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha