۱۴۰۱.۰۶.۱۷

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و دانشگاه کردستان در راستای ایجاد مرکز نوآوری خلاق موسیقی و سینما تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، با برگزاری نشستی با حضور امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، دکتر کیومرث کرمی معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان و شماری از اعضای هیات علمی دانشکده هنر و معماری، تفاهم نامه همکاری بین حوزه هنری و این مرکز آموزشی عالی به امضا رسید.

این تفاهم نامه بین معاونت پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان و مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه با حوزه هنری کردستان در راستای ایجاد مرکز نوآوری خلاق موسیقی و سینما به امضا رسید.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در این نشست با اشاره به ضرورت ارتباط بین نهادهای فرهنگی و هنری با مراکز آموزش عالی، دانشگاه کردستان را یکی از مراکز مهم علمی کشور عنوان کرد و افزود: فعالیت دانشکده هنر و معماری در این مرکز آموزش عالی یکی از ظرفیت های مهم هنری در کردستان به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تعامل و همکاری بین حوزه هنری و دانشگاه کردستان، گفت: ما در حوزه هنری این آمادگی را داریم و قبلا نیز در همین راستا آلبوم موسیقی مستوره را به عنوان یک کار مشترک با دانشگاه کردستان تولید و منتشر نموده و در ادامه نیز این آمادگی وجود دارد که همکاری ها را توسعه دهیم.

مرادی امضای این تفاهم نامه همکاری های مشترک را یک اقدام مثبت عنوان کرد و گفت: ایجاد تعامل و ارتباط بین دانشجو و هنرجو، می تواند هم زمینه برای حضور دانشجویان در محیط های هنری فراهم کند و هم هنرمندان نیز در محیط های علمی حضور پیدا می کنند و در نهایت این مهم باعث توسعه فرهنگ و هنر در جامعه می شود.

وی به فعالیت های عمرانی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: پردیس سینمایی بهمن در سنندج و دو پردیس سینمایی در شهرستان های سقز و بیجار تنها متعلق به حوزه هنری نیست بلکه متعلق به همه مردم استان کردستان است و خوشبختانه به دلیل همین نگاه، روزانه فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری در این مراکز انجام می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: نگاه ما در حوزه هنری به این مجموعه صرفا نگاه مادی نبوده و تلاش کرده ایم در حد توان و استعداد این امکانات را در جهت توسعه هنر و فرهنگ در اختیار هنرمندان و علاقه مندان قرار دهیم و در این زمینه هم خوشبختانه توانسته ایم در حد مقدورات رضایت هنرمندان را جلب کنیم.

وی ادامه داد: ما با کارهای فرهنگی توانسته ایم مردم را با سینما آشتی دهیم و امروز مجموعه پردیس های سینمایی استان کردستان به عنوان مهمترین مراکز فرهنگی وهنری با برگزاری برنامه های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مرادی به تخصصی بودن کار فرهنگی وهنری اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی در کنار تخصص به دغدغه و علاقه نیاز دارد و با دستورالعمل و بخشنامه به نتیجه نمی رسد.

دکتر کیومرث کرمی معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان نیز در این نشست در سخنانی با قدردانی از فعالیت ها و اقدامات حوزه هنری در بخش های مختلف تولیدی و زیر ساختی به رویدادهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: تعامل و همکاری حوزه هنری و دانشگاه کردستان یک ضرورت بسیار مهم است و خوشحالیم که این ضرورت در قالب یک تفاهم نامه به مرحله اجراء در می آید.

وی به بحث خانه خلاق اشاره کرد و گفت: این خانه خلاق در شهرها و استان هایی که در بخش صنعت با مشکل روبرو هستند می تواند زمینه جذب استعدادهای هنری را در جهت ایجاد خلاقیت و نوآوری و حمایت از هنرمندان و هنرجویان حوزه هنری و دانشگاه فراهم آورد .

کرمی ادامه داد: شناسایی و جذب ایده ها و طرح های نوآورانه و معرفی هسته ها، واحدها و شرکت های فناورمعرفی شده توسط مدیریت توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری می تواند زمینه ایجاد پویایی و معرفی بایسته پتانسیل های ارزنده موسیقی و سینما در استان را فراهم سازد.

دکتر زاهد شمعی نیز در این نشست با اشاره به مسئله اقتصاد هنر، بیان کرد: برگزاری کارگاه های مختلف ضمن آموزش افراد علاقمند به هنر، زمینه برای رشد آنها در قالب های نوین و استارتاپی را فراهم کرده و در نهایت این امر منجر به رشد اشتغال و گردش مالی در زمینه های فرهنگی و هنری در استان کردستان می شود.

در ادامه اساتید و دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان از جمله دکتر امیر رشیدی، دکتر پرویز محمودی، دکتر بختیار بهرامی و دکتر محمد میرزایی به بیان نظرات خود در زمینه موضوعات تفاهم نامه پرداختند و در نهایت این تفاهم نامه توسط  رئیس حوزه هنری استان کردستان و معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان امضاء شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha